Jump to content

Hjelp, turteller som "vandrer"

Majali

Recommended Posts

Hei, jeg har en VDO turteller av eldre årgang,  den tar sine signaler fra Coilen og er orginallevert til den Volvo BB115 motoren som den sitter på.

Den har fungert perfekt, inntil den begynte å vandre eller rettere sagt; nikke" litt ved ca  2000 omd.  siden har den blitt værre for hver dag. Nå ligger den bare og "murrer" litt  helt i bunnen av skalaen når jeg ligger på tomgang. Ved pådrag legger den seg stille ved 0 :smiley:

Er det noen som har hatt tilsvarende problemer, eventuellt løsning?

Har kontrollelt alle tilkoplinger.

Eventuellt noen som her en fungerende? Må være 60mm med blankring og sort skive.

Alle råd mottaes med takk

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Hei og takk for inspill.

Jordingsfeil? hmmm.  kanskje det er en tanke... kom til å tenke på at denne turtelleren har alltid vist none små hopp når jeg har satt på lanterner eller brukt hornet osv....  :smiley:

Kan jo kanskje vere at den trenger en separat jording og/eller pluss... kan det være så følsomt?

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

.

Jordingsfeil? hmmm.  kanskje det er en tanke... kom til å tenke på at denne turtelleren har alltid vist none små hopp når jeg har satt på lanterner eller brukt hornet osv....  :smiley:

Kan jo kanskje vere at den trenger en separat jording og/eller pluss... kan det være så følsomt?

Erik

Jepp.............................

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...