Jump to content

ingen kulör ...

I.E

Recommended Posts

Godkväll,

Skall måla friborden ( skrovsidorna ) på min stålsegelbåt och tänkte använda Internationals Perfecion färg. Tyvärr finns inte den kulör jag absolut vill ha och undrar om någon har tips på hur man kan lösa detta problem på ett snyggt sätt. Vill ha en mörkgrå färg men de har bara en betong grå som alternativ. Perfection färgen är en 2 komponentsfärg och eftersom jag vill ha ett bra resultat tror jag inte jag skall blanda olika färger själv ....

Tacksam för svar / Dan

kjøp en box m svart av samme type og bland inn til kolør blir riktig......

Helt greit å blande selv, men det vil bli nesten håpløst å treffe samme farge om en må blande mere siden. Jeg har ingen erfaring med International tokomp, men kun med Star sin. De mixer exact den fargen jeg vil ha og jeg får klin lik år etter år ved å referere til fargekoden. Mener Joton kan gjøre det samme.

Fargehandleren blander alle slags malinger i alle slags kulører. Da får du en lapp også som kan benyttes senere når du er tom for touch up maling. Velutstyrte fargehandlere har leser så de kan se nøyaktig kulør. Og som Sten Broman sa i sin tid: Det stemmer precis på prikken.

Tack för alla svar !

Skall kontakta en erkänd färghandlare och se om de kan hjälpa mig, de som säljer båtfärgerna ( Hjertmans ) lär inte kunna hjälpa mig.

I och med att min båt väger 15 ton skall jag försöka med konstycket att slipa, grunda och måla när båten ligger i vattnet. Oseriöst eller ej ? återkommer med svar om hur det gick och hur resultatet blev. Man vet inte förrän man provat.....

Tack / Dan

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...