Pathfinder Startet 8.April.2010 Link til dette innlegget Startet 8.April.2010 Ser at det ligger en kravelbygget motorseiler/skøyte på finn. Det står: Eik på Eik og senere glassfiberbelagt. Er dette noe å satse på eller bør man styre unna? Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 styr unna, for du vett kanskje ikke om det er ordentlig gjort og det kan vell være fare for fukt og sopp..... Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 8.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Det var det første jeg tenkte på også. Ligger en båt i en av nabohavnene for salg, men er skeptisk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Et slikt potensielt problem ville ikke jeg overtatt! Det vil koste deg betydelige summer å bli kvitt denne når sannheten kommer for en dag... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Halco29fb Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Helt enig med de andre, var en gang en plattgatter her hjemme som var lagt glassfiber utenpå skroget. Innenbords kunne du sette poteter for dær var det bare muld igjen. Var en fin båt i utgangspunktet, ok motor, ekkolodd, gps, +++ div annet utstyr. Den var til salgs for 10 000.- men ingen kjøpte den. Jeg håper den ligger på havets bunn nå. Kjøp deg en båt hvor skrog, overbygg og motor er i god stand. Alt annet er greit å gjøre noe med. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 8.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Kjøp deg en båt hvor skrog, overbygg og motor er i god stand. Alt annet er greit å gjøre noe med. Point taken. Var bare litt nysgjerrig, fordi jeg i utgangspunktet ikke så noen fornuft i å legge glassfiber på et velfungerende treskrog. Og det er vel også slik at den kan se bra ut innvendig nå, men det er jo en eller annen grunn til at det utvendige nå er skjult for allmenheten. Båten ser grei ut over glassfiberen men det er vel som litt mascara og regne. Takk for råd. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Er arbeidet gjort ordentlig så kan dette halde i mange år, men det kan ein jo ikkje vite. Kjenner to karer som plastbela ein gammal rogavl og forhøga den, dei brukte den i yrkefiske i 10 år. Dette er snart 30 år sidan og båten lever i beste velgåande som fritidsbåt. ved eit slikt prosjekt er det viktig at det er skikkeleg lufting i båten slik at treverket ikkje råtnar. men det eit lotteri å kjøpe noko som ein ikkje har kjennskap til kvaliteten på arbeidet som er gjort. Eg hadde styrt unna. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.