Jump to content

Glassfiberbelagt trebåt er det noe å satse på?

Pathfinder

Recommended Posts

Helt enig med de andre, var en gang en plattgatter her hjemme som var lagt glassfiber utenpå skroget.

Innenbords kunne du sette poteter for dær var det bare muld igjen.

Var en fin båt i utgangspunktet, ok motor, ekkolodd, gps, +++ div annet utstyr. Den var til salgs for 10 000.- men ingen kjøpte den.

Jeg håper den ligger på havets bunn nå.

Kjøp deg en båt hvor skrog, overbygg og motor er i god stand. Alt annet er greit å gjøre noe med. :sailing:

Kjøp deg en båt hvor skrog, overbygg og motor er i god stand. Alt annet er greit å gjøre noe med. :sailing:

Point taken. Var bare litt nysgjerrig, fordi jeg i utgangspunktet ikke så noen fornuft i å legge glassfiber på et velfungerende treskrog. Og det er vel også slik at den kan se bra ut innvendig nå, men det er jo en eller annen grunn til at det utvendige nå er skjult for allmenheten. Båten ser grei ut over glassfiberen men det er vel som litt mascara og regne.

Takk for råd.

Er arbeidet gjort ordentlig så kan dette halde i mange år, men det kan ein jo ikkje vite. Kjenner to karer som plastbela ein gammal rogavl og forhøga den, dei brukte den i yrkefiske i 10 år. Dette er snart 30 år sidan og båten lever i beste velgåande som fritidsbåt. ved eit slikt prosjekt er det viktig at det er skikkeleg lufting i båten slik at treverket ikkje råtnar.

men det eit lotteri å kjøpe noko som ein ikkje har kjennskap til kvaliteten på arbeidet som er gjort. Eg hadde styrt unna.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...