Jump to content

Spørreundersøkelse for folk som disponerer småbåter opp til 15 m

Martinstudent

Recommended Posts

Vi vil undersøke kunnskapsnivået til ”småbåtførere” i forhold til navigeringen rundt større fartøyer langs norskekysten. Kjenner de godt nok til sjøveisregler, manøvreringsbegrensninger? Tar båtførerprøven for seg denne problemstillingen? Vil ikke avsløre for mye da dette kan påvirke resultatene av undersøkelsen.

Jeg stiller spørsmåltegn til hvorvidt svarene dere får kan være representative. Hvis man ikke vet svaret på "kunnskapsspørsmålene" så vil man vel mest sannsynlig avbryte undersøkelsen da man ikke vil "inrømme mangelen av kunnskap ovenfor seg selv".

Utover det så har jeg svart på mange spørreundersøkelser med dårligere formulerte spørsmål :-)

Questback.com ?

Firma som selger spørre undersøkelser til b.a Tandeberg, Ernst&Young osv?

kan jo hende dette er noe som skal benyttes komersielt:)

Questback er helt stuerent, det er bare en side hvor man kan sette opp spørreundersøkelser, og benyttes hyppig av studenter.

Etter noen høyskolekurs i statistikk og metode føler jeg meg trygg på å si at denne undersøkelsen ikke har blitt gjort av et markedsbyrå, eller vil bli kjøpt av et :giggle:

Vi er to studenter som jobber med vår bachelor i Nautikk.

synes dette var greit nok. Greit med få spørsmål, blir spennende dette.

Så du synes denne undersøkelsen kvalitetsmessig holder til avslutning på en universitetsutdannelse i nautikk?

Tror faktisk at det i denne saken er langt bedre for trådstarter at han får ærlige svar heller enn bare høflige svar, etter mitt syn!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Så du synes denne undersøkelsen kvalitetsmessig holder til avslutning på en universitetsutdannelse i nautikk?

Jeg har jo ikke peiling på hvilken sammenheng den skal brukes, om det er en del av en hovedoppgave eller hva. Om jeg skulle tippe vil jeg tro at denne undersøkelsen ikke oppsumerer hele deres utdanning.

Dette er jo bare en kort undersøkelse på hvordan de forskjellige båtførerne oppfatter nyttetrafikk, skjønner ikke hvorfor noen tar sånn på vei for det.

Redigert av traust (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...