båtmann28 Startet 9.April.2010 Link til dette innlegget Startet 9.April.2010 hei fersk i dette med drev, og lurte på om man må bytte belger hvert år? er det noe annet som skal skiftes sees over på drevet hvert år? takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Har lest og hørt litt siden jeg driver med et prosjekt(som går noe sakte for tiden ), å de fleste sier at de bør byttes etter 1-2 sesonger. Søk frem prosjekttråden min, dær ser du noen som har kommet med linker til andre prosjekter osv som du sikkert kan dra litt nytte av. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Hvert andre år skal belgene skiftes har jeg hørt. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 (redigert) Belgen over drivkutene skal byttes hvert annet år iht VP. Vær obs på at det selges uorginale belger som ikke holder i to år. Selv har jeg hatt biltema belg der slangeklemmene tærte opp på litt over et år. Eksosbelgen sjekke du og bytter kun hvis den er dårlig, det samme med s-slange for kjølevann. Ellers så bytter du anoder og olje hvert år. Sjekk også for slark i opphengsforinger og foringer i styregaffel og styrehjelm, byttes etter behov. Du finner en del info her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16416 Redigert 9.April.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
båtmann28 Svart 10.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 takker for svar, alle belger ble byttet i fjor så da tar jeg bare en inspeksjon av disse samt bytter olje og sink. er det noen som har noen anbefalinger ved valg av lakk til drevet. ser at maritim selger en de kaller volvo penta grå, er det noen som har erfaringer med holbarheten på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.