guddal Startet 10.April.2010 Link til dette innlegget Startet 10.April.2010 Hei, jeg satser på ubehandlet teakdekk på badeplatformen, etter anbefalinger av det. Har også fått anbefalt bi-voks for vedlikehold av dekket inne i cockpit, etter vask med grønnsåpe. Noen med synspunkter på det? Eller andre erfaringer? Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Kjørte ubehandlet i fjor, men vinteren slet på det en del. Så i år blir det Hövelin igjen. Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 10.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Hva er Hövelin? Innvendig da, hva bruker du der? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Höveling er det rette produktet. Les mer her. Inne skal jeg stryke på litt møbelpuss om jeg får tid. Nor Star anbefalte i sin tid og smøre litt vanlig teakolje på innredningen for og vedligholde den. Men det var en noe annen finnish/lakk enn i denne båten. (Som er silkematt). Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Høveling brukes bl annet av Nord West. Jeg synes den blir for gul.Og synes det ikke er en riktig Teak farge. Bruker Epines. Men dette er min mening. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Finn Erik Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Er det noen som har prøvd TeakSeal som Sandøy båtdekk forhandler ? Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Har selv brukt Hövlingen, og er veldig fornøyd men resultatet, men ønsker en overflate som er mer resistant med påvirkning av f eks fett. Er det noen som har råd mot evnt. vidre behandling av Hövringen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Jeg vurderer vannbasert terrase"olje" over. Den går også noe av i vask. Sitér dette innlegget Link to post
Eimo Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Hei! Jeg har behandlet med høvelin både ute og inne i noen år, jeg etterbehandler med vanlig teak olje etterpå. Lar denne trekke ca 20 min. og tørker av det overflødige. Da får teaken en fin glød og samtidig bedre beskyttelse mot fett og olje, prøv det du også! MVH Kaptein Kork! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Skal kjøpe noe de har hos Maritim. Det fåes på kanner, og koster ca 100 spenn for kanna. Ble anbefalt dette av en på slippen her under påsken Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Blue_Dragon Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Problemet med vanlig olje er at den tiltrekker seg skitt. Hvilken olje brukte du? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Har ikke prøvet ut stoffet ennå, men skal det før sjøsetting Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.