Kiekhaefer Startet 10.April.2010 Del på Facebook Startet 10.April.2010 Jeg vurderer kjøp av en daycruiser, Nordkapp er en høyst aktuell kandidat. Det jeg lurer på er om det er noen kvalitets forskjell på båtene i fra 2005-2009 og eventuelt om det er noen konstruksjons forskjeller i denne perioden som jeg bør være oppmerksom på. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 nordkapp er bygd polen IBIZA ER BYGD I NORGE jeg har kommet til valgt ibiza 24 Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
MH OP Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 Alt i dag er såpass globalisert og det er mye det samme utstyret som brukes. I hvilket land båten er bygget, vil jeg ikke tro har så mye å si. Dessuten, polakker er flittige arbeidere? Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Kjetil1 Svart 11.April.2010 Del på Facebook Svart 11.April.2010 Nordkapp har jo brukt to forskjellige fabrikker til støpingen. Er ikke sikker på hvilke årstall de byttet fra god til mindre god. Jeg hadde en 05 Avant 500. Den var solid og godt sammensatt. Har ikke hørt om noe klatt på 760er, men det har visstnok vært et par andre 650er med mildere grad av støpefeil... De helt første 760 hadde vel hvitt dashbord, de senere har grått. De helt nyeste har mørkere grått slik min har, og det gjør seg bra . Mer enn det, kan jeg ikke si, da jeg ikke har vært oppi 760 noe særlig... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kiekhaefer Svart 11.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2010 Nordkapp har jo brukt to forskjellige fabrikker til støpingen. Er ikke sikker på hvilke årstall de byttet fra god til mindre god. Jeg hadde en 05 Avant 500. Den var solid og godt sammensatt. Har ikke hørt om noe klatt på 760er, men det har visstnok vært et par andre 650er med mildere grad av støpefeil... De helt første 760 hadde vel hvitt dashbord, de senere har grått. De helt nyeste har mørkere grått slik min har, og det gjør seg bra . Mer enn det, kan jeg ikke si, da jeg ikke har vært oppi 760 noe særlig... Kjetil S Så det er en mulighet at dei tidligere Nordkappene har en bedre kvalitet en dei senere produserte utgavene,siden du nevner "Kjetil 1" att Nordkapp har skiftet Produksjonsfasiliteter i den senere tid, men er dette kun 650 som du har eller er alle båtene produsert under samme tak.??? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 11.April.2010 Del på Facebook Svart 11.April.2010 Jeg tør ikke si med 100% sikkerhet hvilke modeller som ble laget hvor og når. Ring heller Truls eller Hans Petter på Nordkapp og spør når de byttet fra og til. Tror de setter mer pris på å bli spurt om det, enn at jeg sier noe feil her ... Men, som sagt, så har jeg bare hørt om noen få 650 med klatt. Så det behøver ikke være noen ting å utsette på de andre modellene... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Harmony Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Jeg har en Nordkapp 760 fra 2007, og har kun positive opplevelser hva kvaliteten av skrog- og båt angår. At båten er støpt i Polen har jeg ingen problemer med. Polen er forøvrig det landet i europa som har lengst tradisjoner fra denne type arbeide gjennom støping av glidefly. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 25.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2010 Jeg har en Nordkapp 760 fra 2007, og har kun positive opplevelser hva kvaliteten av skrog- og båt angår.At båten er støpt i Polen har jeg ingen problemer med. Polen er forøvrig det landet i europa som har lengst tradisjoner fra denne type arbeide gjennom støping av glidefly. Det stemmer godt med det jeg har sett av div Nordkapper,kvaliteten synest å være god. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.