Jump to content

Deco 485. Anbefalt motorstørrelse ?

reksteren

Recommended Posts

Har via baatplassen.no fått bekreftet at skjærgårdsjeepen vår er en DECO 485.

Utfordringen nå er at motoren etterhvert må fornyes.

Er det noen som kan hjelpe oss med hvilken motor som passer best / anbefales på båten ?

Hvor stor motor trenger båten ?

Kort eller lang stamme ?

Er det begrensning på vekt / må vi ned med motorstørrelse hvis vi ønsker å benytte en moderne 4 takts motor ?

På forhånd takk for hjelpen.

Redigert av reksteren (see edit history)

kjenner ikke til Deco, har du link/bilder?

Hva slags motor har dere idag?

vekt på 2t vs 4t, kommer an på hk klassen. F.eks en 25/30hk 4t er betydelig tyngre enn 2t, men kommer du opp i 50-60hk så er forskjellen tildels ubetydelig

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Takk for kjapp henvendelse Ivar.

Båten er i dag utstyrt med en 1989 modell Eivindrude 50 VRO. Sannsynligvis lang stamme, men der er jeg ikke sikker (dette er faktisk en av grunnene til innlegget). Kan heller ikke ta noen mål i nærmeste framtid da eg er på ute i havet på jobb.

Billder og mer informasjon er tilgjengelig på baatplassen via følgende link:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...amp;mode=linear

Håper og tror at noen har erfaring med båten og kan gi en anbefaling basert på det. Kunne tenkt meg å være litt forberedt med tanke på ny motor når jeg reiser i land.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...