Jump to content

4 hk Sleipner baugtruster starter ikke, bare klikk-klikk--?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Har en 4 hk. Sleipner baugpropell som ikke vil starte.På panelet er det et lys som tennes når jeg slår på strømmen.Når jeg prøver å kjøre motoren,kommer det bare klikk-klikk-så forsvnner lyset på panelet,først etter ca. 10min.får jeg lyset på igjen,så er det nye klikk-klikk-. Hva kan årsaken til dette være? :confused:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)

Jeg hadde ikke turt å koble sammen noen ledninger.Var ute for samme feilen som du har,de to gule lysene slukket når propellen ble kjørt.Da trykket jeg ned begge on knappene og holdt de nede samtidig mens propellen ble kjørt i begge retninger.Virket som om styrestrømmen kuttet når de gule lysene ble borte. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52878 Samme problem.

Redigert av KRK (see edit history)

Hei

Har nettopp hatt det der. Test om du kan overkjøre problemet ved å holde inne on-knappene samtidig med at du kjører (slik nevn ovenfor) baugpropellen. Hvis den går nå er det panelet som må skiftes. Et slikt koster ca. 1100 på maritim.no. Du kan fortsette med den midlertidige løsningen med å holde inne on-knappene, men ikke lenge, er det blitt fortalt meg.

Mitt panel var fra 2001, og det nye er ikke helt likedan. Det gikk likevel lett å montere.

Hilsen Rag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...