hegra Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Jeg er ikke så veldig godt kjent med ford så det er litt vanskelig når jeg ikke vet helt hvordan systemet er lagt opp på din motor. Det blir fort rot og svar som kan bli villedende istedet for rettledende. Index har ford tror jeg så han kjenner sikkert bedre til dette, men det var jo veldig enkelt og sjekke rådet fra Nemo før du går videre Nemo : Når du likevel har tatt av manifoilen kan det være lurt å sjekke at det er den som lekker. Tett røret for utløpet for vannet og fyll vann i røret for vanninnløpet. Da vil du jo kunne se at det er her det lekker. Sitér dette innlegget Link to post
baltic29 Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Joda stemmer det,selfølgeli må motor vere igang,glemte kansje å skrive det, har hatt motor igang og tanken var tom og lokket var av, så da regner jeg med at varmeveksleren er ok siden det ikke fylltes med vann i tank,men holder jo mulighetene åpne for alt, ikke en ting som forundrer meg med motorer og slikt. "alt som går rundt går sundt" er det noe som blir sagt Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Kan vi få se bilder av manifoilen da? Det hadde jo vert greit å se bilder av motoren også. Ford 2704 er blitt marinisert på flere forskjellige måter. Det er lettere å gi riktige tips når man ser motoren. Sitér dette innlegget Link to post
baltic29 Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 fikk sjekket opp med manifoilen idag,når jeg fyller denne med vann så renner det ut eksos kanalen ,så da regner jeg med å ha funnet problemet, skal se om jeg ikke kan legge et bilde ut av den skal se hva jeg får til,synes ikke noe på manifoil men skal få tatt et bilde så dere får se den Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Bra du fant ut av det Skulle det bli håpløst og få tak i en brukt er det en mulighet her. KD trading i Bergen skaffer sikkert også. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Det er bra at du nå er helt sikker på hvor feilen ligger. Nå er det "bare" å sette på en ny eller brukt manifol. Det er noen på Marked på BP som selger deler til Ford, men du har kanskje fått fatt i en allerede. Sitér dette innlegget Link to post
baltic29 Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 vel da hadde jeg fått ny maifold i og kjølesystemet ble tett fikk tak i fra en som laget de, holdt til på lyse..annonsen på finn ble ikke så veldi dyrt slapp unna for unna halve prisen i forhold til en fra frydenbø i bergen hvertfall.....de skulle ha 17000+mva!! litt av en pris.. men fikk ikke bildene inn her men skal prøve igjen.. så nå har jeg vert en prøvetur på fjorden...men nå meldte et nytt problem seg.... når jeg gir full gass så kommer svart røyksky ut eksosen..og jeg mangler en hel del omdreininger på motor... ryker ikke svart hele tiden,kun når turboen begynner å "ta i" så lurer jo på om turboen kan ha fått for mye vann å tatt kvelden... noen synspunkter på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Supert at manifolen nå er på plass og virker fint. At den røker svart ved full fart var ikke så bra. Motoren mangler nok luft når den ryker svart og luft får den gjennom turboen. Det er lurt å sjekke at det ikke er noe som tetter for luften. Helt tett han det jo ikke være for luft må motoren ha for å gå. Det kan og være at luften lekker ut hvis ikke slanger er helt tette. Det er lurt å sjekke det enkle først. Sitér dette innlegget Link to post
baltic29 Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 turboen uler eller kviner veldi da....og mangler da veldi med kraft på motoren....mangler mellom4-600 omdr...kan det ha så stort utslag med at den suger falsk luft? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Det høres mye ut, men jeg ville absolutt sjekket at alt er tett. Du har jo løst en del når du skiftet manifol. Det hender også etter jobbing i motorommet at noe blir dradd inn i turbo som kan hemme luften. Dette er jo rimelige timg å sjekke ut. Sitér dette innlegget Link to post
baltic29 Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Vel har demontert trykksiden på turbo,fant litt vann eller kondens i ene kanalen,men litt usikker på hvor denne stammer fra,tok en snarli kikk innom mellomkjøleren men denne så grei ut,men skulle vel hatt seg en rensing,får ta det på sikt, så ingen tegn til lekkasje der hvertfall. så har jeg sjekket alle slangklemmer og slanger fra turbo og mellomkjøler og alt ser ok ut, fikk ikke tid til en prøvetur blåser jo stiv kuling idag så har bare startet ved bryggekanten idag. får håpe på en tur i morgen så jeg får se om det er noen forandringer. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 (redigert) Min kjøler har endelokk av gummi med slangeklemmer som strammes både mot rørkjøleren som sjøvannet går i, og utvendig på kjøleren. I begge ender. Litt feil sentrering av kjølerøret der, så klemmer ikkje det tett nok, og da blander sjøvann seg med frostveske. At du finner vann i en kanal(eksosport?) er naturlig vist du har fylt så mykje frostveske, da fyller du opp eksosslangen slik at det kan komme inn i motor gjennom eksos. Vel og merke så lenge det ikkje er fall på slangen ut i sjøen Håper prøvetur viser positivt resultat nå ! red: de melder mindre vind i morgon Redigert 1.Mai.2010 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Nemo Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Når det er vann på trykksiden kan det være lurt å sjekke dette nærmere. Det er ikke bra med vann inn den veien. For å være sikker på at ikke noe er galt kan du gjøre en test. Løs luftslangen ut fra mellomkjøler slik at du kommer til å holde hånden en 5 til 10 cm fra. Start så motor. Er det lekkasje vil hånden bli våt eller fuktig. Hvis ikke det er vann, stopp motor,la den stå en stund og prøv igjen på tomgang og litt turtall. Er det ikke vann nå tyder det på at alt er ok. Sitér dette innlegget Link to post
baltic29 Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 haarek har du motor liggende enda? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.