Jump to content

Kan jeg bruke hva som helst av bunnstoff på eksisterende bunnstoff

fanntomas

Recommended Posts

Skal legge på nytt bunnstoff på snekka mi.

Har brukt høytrykkspyleren, og fått av mye, men mye sitter igjen.

Ser nesten ikke ut som den er primet, men den jobben for jeg ta til høsten/våren igjen, da den står litt høyere på henger.

Men kan jeg bruke hva som helst av bunnstoff på det gamle,, eller kan det forkomme koking, eller en eller annen form for kjemisk reaksjon???

Har et par bokser fra Biltema som jeg kjøpte i fjor..dette duger vel??

Båten ligger i ferskvann.

img_0885.jpg

Tommelfingerregelen er at på "hardt bunnstoff" kan du legge hardt eller selvpolerende. På selvpolerende kan du ikke legge hardt.

Du finner ut om du har selvpolerende ved å dra handa over bunnstoffet, smitter fargen av, er det selvpolerende.

For å være sikker kan du jo legge primer over, så lenge underlaget har feste, så vi bunnstoffet ha godt feste. Følg bruksanvisningene nøye, her har du ingen snarveier......

Det står at biltemas "antifouling" er slipefri, vil det si selvpolerende???http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Bunnstoff1/

Båten har vært på sjøen i alle år, og bunnstoffet var flasset vekk mange plasser. Greit at det ser litt helt ut syns jeg, også blir det kansje noen turer ut til sjøen på sommerene, derfor vil jeg ha bunnstoff på.

Det står at biltemas "antifouling" er slipefri, vil det si selvpolerende???

Nei, i følge Ingars mailkorrespondanse med Biltema er dette stoffet ikke selvpolerende. Jeg ville vært lett skeptisk til å smøre dette oppå gammelt selvpolerende, da ville jeg heller valgt f.eks Jotun NonStop.

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...