atvv Startet 11.April.2010 Link til dette innlegget Startet 11.April.2010 Det bare klikker i releene, gir ut 12 volt til pumpe når du prøver og trimme,men pumpa går ikke, er det mulig og splitte den for og se om det er noe og gjøre, eller er det bruk og kast. I pumpa så står det en kontakt som har en blå og en grønn ledning, opp og ned, har skrudd ut den skruen som står i den, men jeg greier ikke løsne kontakten, er det bare og dra som f...., eller må pumpa splittes. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 (redigert) Ikke dra i dette før du må. Har du prøvd å gi disse ledningene strøm. Dette er sikkert releene som er gåene. Ta en kabel (fra samme batteri som er koblet til motor) fra + pol på batteri og sett direkte til den blå ledningen (kun den blå) Da skal motoren gå oppover. så gjør du det samme på den grønne. da går den nedover. Funket dette? I så fall bytter du releet ditt. Redigert 11.April.2010 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
atvv Svart 11.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 neida, får 12v på utgangen på releet når jeg trykker på knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Jeg ville testet som Daffy sier uansett. Et relé kan i teorien levere krypstrøm (spenning kan måles, men dårlig kontakt kan gjøre at det ikke vil gå nok ampére igjennom). Hadde dét problemet på en vifte i en bil engang. Volt-meteret viste korrekt spenning, men vifta gikk ikke. Koplet 12 volt rett på viftemotoren, og den fungerte som bare det. Ved å gjøre som Daffy sier vet du. Jeg vet ikke hvor jordingen går på denne motoren, men det kan evt være jordingen som er gåen også. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
atvv Svart 11.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 jepp,skal prøve. Nei det var na derre jordingen da,tro det må vær i gods, skal prøve og ohme den. Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 har nå åpnet pumpa, og jada 3 av fire skruer knakk. Det er sikkert børstene som er gått, hvem kan levere dette hurtigst? Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Tok og nappa ut den ene børsten, den hadde en type bimetall sak, vet ikke hvorfor, sikker noe med att hvist man kjører blokk i stokk lenge så åpner den og kutter strømmen til pumpa. Den var i åpen stilling, så jeg la imellom en kobber skive for og kortslutte den, skrudde sammen og den funka, ahoa. Nå er det bare og reparere alt som ble distroya når jeg demonterte, skal bli skikkelig gøy og få ut de skruene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.