Jump to content

Nidelv 28AC, 'sidestabilisatorer' skadet av løftestropper

Ringnes

Recommended Posts

Vi har en Nidelv 28 AC fra 1986. På siden av båten er det montert en "utvidelese" av skrogen for å hindre at akter del av båten blir dratt for langt ned under fart, tror jeg. Etter mange års løft ifbm opp og ned av båten i sesongen har disse begynt å sprekke opp. Er det mulig å skifte ut disse ??

Har noen råd. jeg kan gi til løftemannskapet for å beskytte disse enheter bedre under løft...

:headbang:

bilde0162.jpg

Her ser du stablisatorne på min båt.

Heisann , har samme problem med "stablisatorne" jeg også. knaker og braker når båten settes ut og når den løftes på land.

Trodde bare det var meg som hadde dette problemet. Jeg har pusset ned under disse to, og lagt på ny glassfiber 2 år på rad.

Det kommer sprekker som da må plastres med glassfiber. Tror ikke det er no vits å bytte dem ut.

Vurderer å lage en kloss som passer under,som igjen fjernes etter kranbil er ferdig med båten.

eg hadde samme problemet for noen år siden. Løsningen er å legge 50cm 4 tom 4 inni/under stabilisatoren og legge en fender på tvers på oversiden der stroppene kommer. Husk å feste begge med et tau til rekka slik at de henger fast i båten når stroppene fjernes. cheers.gif

veldig smart. Går for denne løsning!!

Redigert av Nidelv 28 Søgne (see edit history)

Beklager, ikke alle som skjønner hva en broach er, da dette brukes mest ifm med seiling.

Kan forklares med giring slik at baugen dreies rundt og opp mot sjøene/bølgene, er vel bedre å forstå. Den legger seg dramatisk over på siden når dette inntreffer. Dette er felles for alle halvplanere med tverr hekk, men noen er værre enn andre.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...