Ringnes Startet 12.April.2010 Del på Facebook Startet 12.April.2010 Vi har en Nidelv 28 AC fra 1986. På siden av båten er det montert en "utvidelese" av skrogen for å hindre at akter del av båten blir dratt for langt ned under fart, tror jeg. Etter mange års løft ifbm opp og ned av båten i sesongen har disse begynt å sprekke opp. Er det mulig å skifte ut disse ?? Har noen råd. jeg kan gi til løftemannskapet for å beskytte disse enheter bedre under løft... Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Hva med å lage en isopor "kile" som du sager ut et hakk for skrog-utvidelsene, bare lag stor flate så vekten blir fordelt godt utover isporen og skroget ? Sitér dette innlegget Link to post
mag-la Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg har støpt inn vannfast finer i glassfiberarmering så de skal tåle belastningene med løftestroppene. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Her ser du stablisatorne på min båt. Heisann , har samme problem med "stablisatorne" jeg også. knaker og braker når båten settes ut og når den løftes på land. Trodde bare det var meg som hadde dette problemet. Jeg har pusset ned under disse to, og lagt på ny glassfiber 2 år på rad. Det kommer sprekker som da må plastres med glassfiber. Tror ikke det er no vits å bytte dem ut. Vurderer å lage en kloss som passer under,som igjen fjernes etter kranbil er ferdig med båten. Sitér dette innlegget Link to post
sse Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg hadde samme problemet for noen år siden. Løsningen er å legge 50cm 4 tom 4 inni/under stabilisatoren og legge en fender på tvers på oversiden der stroppene kommer. Husk å feste begge med et tau til rekka slik at de henger fast i båten når stroppene fjernes. Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Noen som med sikkerthet kan si at disse listene er for å få mer løft, Isåfall ved hvilke fartsområder er det nødvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 De er kun for å stabilisere båten, og ja de har god effekt.... Lurer på hvordan de er montert? kan det lekke inn vann etter kranløft? Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 (redigert) eg hadde samme problemet for noen år siden. Løsningen er å legge 50cm 4 tom 4 inni/under stabilisatoren og legge en fender på tvers på oversiden der stroppene kommer. Husk å feste begge med et tau til rekka slik at de henger fast i båten når stroppene fjernes. cheers.gif veldig smart. Går for denne løsning!! Redigert 14.April.2010 av Nidelv 28 Søgne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Stabilisere sideveis? Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 mer for å hindre en broach med sjø inn aktenfor tvers. Før denne utveksten kom, var de helt umulig. Nå er de bare ubehagelige. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
alma Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Hva i alle dager er en broach med sjø? Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Beklager, ikke alle som skjønner hva en broach er, da dette brukes mest ifm med seiling. Kan forklares med giring slik at baugen dreies rundt og opp mot sjøene/bølgene, er vel bedre å forstå. Den legger seg dramatisk over på siden når dette inntreffer. Dette er felles for alle halvplanere med tverr hekk, men noen er værre enn andre. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.