Jens Henrik Startet 12.April.2010 Link til dette innlegget Startet 12.April.2010 Hei, jeg har hørt noe rykter om at man kan ta båtfører beviset når du er under 16 år, og spare det til man blir stor nok til å ha større båt, og større motor. Jeg tror ikke dette er sant, men må bare være sikker ;) :p Sitér dette innlegget 14 År Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr - Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-) Link to post
lippert Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 (redigert) Man kunne det før, men nå er det ikke mulig. Jeg hadde tydeligvis missforstått. "Hvor gammel må jeg være? Fra 1. mai 2009 må du ha fylt 14 år før du kan avlegge Båtførerprøven. Du vil da få utstedt Båtførerbevis når du er 16 år. " Kilde: Norsk test. Redigert 12.April.2010 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Jens Henrik Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Man kunne det før, men nå er det ikke mulig. Kunne det før? Er ikke det litt rart da? Hvorfor før og ikke nå? Sitér dette innlegget 14 År Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr - Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-) Link to post
woodss Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Du kan ta båtførerbeviset nå selv om du er under 16år. Men du vil ikke få utlevert beviset før du fyller dine fulle 16. Mathias Sitér dette innlegget Link to post
Jens Henrik Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Du kan ta båtførerbeviset nå selv om du er under 16år. Men du vil ikke få utlevert beviset før du fyller dine fulle 16. Mathias Ok, men da må man vel ta beviset med en 9.9 hk? Sitér dette innlegget 14 År Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr - Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-) Link to post
woodss Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Prøven gjennomføres vel kun teoretisk, altså på en bestemt pc. Med mindre du går på kurs selvfølgelig, men jeg skal ta det som privatist. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Bruker en motor for og ta båtførerbevis? Sitér dette innlegget Link to post
Jens Henrik Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Ops.. bare glem det.. satt og tenkte på billappen og mc lappen. .:P da må man jo kjøre opp.. :p Sitér dette innlegget 14 År Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr - Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-) Link to post
woodss Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 haha Sitér dette innlegget Link to post
MH OP Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Hmm, usikker på hvordan reglene er nå, men når jeg tok mitt båtførerbevis for tre år siden, i en alder av fjorten år, så fikk jeg beviset mitt en uke etter å ha avlagt godkjent eksamen Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.