Jens Henrik Startet 12.April.2010 Link til dette innlegget Startet 12.April.2010 Har lyst på god sommerstemning, så jeg legger ut en sommer tråd Noen som skal noe spesielt til sommern med båten? Langtur, jomfrutur osv? ;) Fortell Sitér dette innlegget 14 År Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr - Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-) Link to post
lassepelle Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Har vel ingen store planer annet enn å være mest mulig ute på sjøen med samboer og 2 barn :) Blir sikkert etpar turer til hankø og muligens innover mot oslo. Kjøpte større båt (fjord 21 holiday) i fjor så nå klør det i kroppen eter å få den ut hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Jomfrutur i ny gammel båt, og ferden går nedover sørlandet. Primært Risør og Trebåtfestivalen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wannskrækk Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Det blir en ny vri for oss i sommer. Tidligere sommere har vi hatt boka full av avtaler, med venne-båter og hytte-venner. Vi har gått i "konvoi" med venne-båter et par sommere og. Ettter at vi konverterte til seil har dette blitt litt uhensiktsmessig i forhold til nesten alle sider ved båtlivet, untatt det sosiale livet ved brygga, eller i uthavn. Vi går gjerne saktere, på andre kurser, andre leder enn motorbåt-vennene. Og vi vil gjerne seile lenger pr dag når vi først er i gang/vinden er ok. Så i år skal vi forholde oss mest til vær og vind, og evt avtale noen treffpunkter med venner og bekjente, Om det bliir sørlandskysten, svenskekysten, eller kanskje Danmark.. -det avhenger mest av vær og vind. Sikkert ikke så uvanlig å gjøre det på denne måten, men for oss tror jeg det blir mye bedre. Med skapet fullt av kart, havnebøker, vhf/sms/wlan regner jeg med at vi klarer å treffe kjente underveis. Kjenner at forventningene foran båtsesongen er store, men det har de jo alltid vært. Hvis noen har erfaringer med den ene versus den andre måten å "planlegge" på, og hvis det passer inn i tråden, så vil jeg gjerne ha andres erfaringer i forhold til dette. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Vi solgte båten i fjor, og i år klør jeg etter å komme ut på sjøen. Men vi bor rett ved vannet, og fant ut at vi i fjor var mer i strandkanten enn vi var i båten. (Har en del flotte steder innen 15 minutters sykling.) Samt at vi trenger å jobbe oss i bedre form. Så da har vi valgt å ikke kjøpe ny båt i år, men heller 2 havkajakker (!). Prosjekt nå er å bygge kajakkhenger for sykkelen, slik at vi kan dra med oss kajakkene bak den ene sykkelen - og ungene bak den andre. Ergo blir det mer en "landjord" sommer i år, der fettet stekes og brennes i takt med trøtakten og padleåra Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
moosewine Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 På sensommeren blir det tur til vestlandet/Bergen igjen som i fjor. Satser på å gjenta opplevelsen det var å seile til Shetland igjen i begynnelsen av september, kanskje se litt flere øyer/havner der og returnere til Arendal igjen i begynnelsen av oktober. Er allerede i drømmemodus : ) Sitér dette innlegget . Link to post
nomen Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Hvis været tillater det,har jeg planer om å kjøre fra Porsgrunn til Nøtterøy med min 17 fot GH. En tur som jeg har tenkt å bruke et par dager på,overnatte på Svenner kanskje. Det betinger som sagt at det er et MEGET stabilt høytrykk og rolige vindforhold. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Jolla-Mi Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Njaaa.... Hvis jeg blir ferdig med båten før sesongen staarter, tar jeg meg vel en tur til Læsø..... Hvis ikke så blir det vestfold - telemarkskysten. Sitér dette innlegget Link to post
MH OP Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 I sommer skal jeg finne meg en rolig og fredlig vik hvor jeg skal legge meg ned, nyte sjølukten, høre sjøen bruse og måkene skvike Økonomien er dårlig, så dette blir veldig aktuellt for meg med tanke på at jeg har en to-takt bensinmotor. Ønsker meg en snekke. 1 liter avgiftsfri diesel i timen Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Per Harald Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Ferieturen i år legges rett over til Danmark, nedover til Zlesvig og Heiligenhafen, opp til Kjøbenhavn og opp langs sveriges fantastiske vestkyst. Et par runder på Hvalerøyene og hjem igjen. Spennende med en skikkelig langtur. Satser på at alt holder. Bank i bordet. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Jens Henrik Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Ferieturen i år legges rett over til Danmark, nedover til Zlesvig og Heiligenhafen, opp til Kjøbenhavn og opp langs sveriges fantastiske vestkyst. Et par runder på Hvalerøyene og hjem igjen. Spennende med en skikkelig langtur. Satser på at alt holder. Bank i bordet. Per Harald Hørtes deilig ut Skal kanskje til hellas på cruise og kjøre vannscooter i mai.. Haha, blir vel noe annet enn å kjøre båt, men det blir jo gøy det og.. Og midt i sommern skal jeg vel en tur på hytta og kjøre rib'en min, dette har jeg sett fram til hele vintern Har vært på 1 cruise før Italia - Hele hellas, anbefaler sterkt Royal Caribbean Cruiselines! skal det i år også :) Sitér dette innlegget 14 År Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr - Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-) Link to post
sodne Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Jeg skal legge samtlige deltagere av den årlige familie regattaen bak meg, og oppleve nok en sommer med hovering og skryt. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
MH OP Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Bra du nevnte det. Jeg har tenkt å prøve meg på seiling i sommer! Håper på å ta et seilkurs om ikke så alt for lenge, også har jeg fått tilbud om å være med som mannskap på noen små regattaer rundt om i nærområdet. Virker veldig gøy, gleder meg! Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
sodne Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Da har du noe å se frem til Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Tox Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Ja i år blir det Dalslandskanal! i fjor hadde vi to flotte uker, i strålende vær i telemarkskanalen. Blir det tilsvarende vær i år på svenskesiden, så blir dette strålende tur, som går over 2 - 3 uker Sitér dette innlegget Link to post
Audioten Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Blir vel faktisk å prøve å få den på vannet å bruke den Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Jomfutur med den nye snekken min, sjømann22 Tenkte meg en tur sørover til Austevoll og finne meg en fin øy og fortøye på Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Regina III Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Ferieturen i år legges rett over til Danmark, nedover til Zlesvig og Heiligenhafen, opp til Kjøbenhavn og opp langs sveriges fantastiske vestkyst. To båtsjeler, samme tanke! Men motsatt vei. Vi elsker Bohuslenkysten, men kun utenfor stressferietid. Siden vi drar i begynnelsen på juni, må vi benytte oss av fordel av å være tidlig ute, både der, på øyene i Sundet og i København/Dragør. Tross 25 års erfaring på sommersjøen, har vi ennå ikke vært i Danmark med båt. Det skyldes ikkevaksinert skipshund, men nå har han fått passet i orden og gleder seg til å prøve danske bjeff (huh?) Det hadde vært hyggelig å møtes når våre ruter vil krysses, kanskje syd av Fyn? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Lurer på om jeg skal selge den. Og kjøpe meg snekke. Har en som vil bytte med meg, meeeen tviler litt på det. Men snukkje, det har jeg lyst på. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Utforske flest mulig ubebodde øyer og gamle fyr på Trøndelagskysten Intian Tranøya Tarva Titran Leksa Kya Kjeungen Halten Ta masse bilder til redigering og høst underholdning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.