Seiljåtten Startet 12.April.2010 Link til dette innlegget Startet 12.April.2010 (redigert) Polering gir båten en flott glans, og med et avsluttende lag av Hempels "Hard wax liquid", er det bare til å lene seg tilbake og nyte synet. Så kommer regnværet, og etterlater sorte striper nedover skutesiden. Hvis jeg er rask kan jeg vaske dem av med en svamp, ellers blir de der. Noen som har tips til hvordan man unngår slike sorte striper? Redigert 12.April.2010 av Seiljåtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Vask av resten av båten. Alle krinker og kroker inkludert kalesje. Mange vasker, shiner og pusser i dager, men så kommer regnet og det renner fra den skitne kalesjen. Men egentlig så er det ikke så mye og få gjort med dette da det ofte er mye sot og støv i luften, kanskje spesielt rundt byene. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Det kan være lurt å begynne øverst på båten. Kalesje, vinduer alt over ripa, inkludert fenderlist, før du tar under ripa Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Flytt til et sted der det ikke regner... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
index Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Den beste måten å unngå slike striper på, er å la være å polere! Da blir båten jevnt skitten. Er den polert, får du disse stripene. Det er sot og dritt som følger med nedbøren, ofte fra fabrikkpiper nedover i mellomeuropa. Så her nytter nok ikke annet enn å fjerne stripene etter hvert som de dukker opp, desverre.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snekker'n Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Opplever det samme. Laget en tråd om dette i fjor: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=58852 Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Enzo Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Biltemas black streak remover, spray på og spyl av. Sitér dette innlegget Link to post
MH OP Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Jeg opplever akkurat det samme. For meg ser det ut som om dette kommer fra skruer og hengsler? Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Victora III Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Min erfaring er at alt som tar sorte striper også tar voksen. Dermed er svaret; svarte striper kan du kvitte deg med med all verdens midler, men da må du også være glad i å vokse båten etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Min erfaring er at alt som tar sorte striper også tar voksen. Synes det går brukbart å få av de svarte stripene med grønnsåpe. Den tar vel ikke voksen, eller....? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 (redigert) Black streak remover er helt rå! Redigert 13.April.2010 av Nidelv 28 Søgne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Min erfaring er at alt som tar sorte striper også tar voksen. Ikke enig, den Black Streak Remover'n jeg bruker (ikke kjøpt hos BT, men hos Aktiv Marin), ser ikke ut til å ta voksen. Den skal løse opp hydrokarbonene i skitten/soten uten hjelp av fettløsende stoffer. Og reklamen ser ut til å stemme. Ellers ser jeg at der jeg har behandlet båten med TCnano for gelcoat, kan de svarte stripene lett tørkes vekk med en våt klut uten bruk av kjemikalier eller vaskemidler i det hele tatt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Laholm Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Dette får vi kanskje en test på, i alle fall på Vestlandet, de nærmeste dagene. Jeg polerte tak og dekk forrige helg, og så får vi se hvordan det ser ut når vi har mottatt hilsen fra Island. Vi hadde en liten diskusjon om det ville være lettere å skylle vekk asken på de båtene som er nypolerte enn på de andre. Noen som ønsker å spå om det, eller skal vi heller satse på rapporter i ettertid? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
KARILLA Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Vask stripene vekk med turtle super vask . Vips så ser det nypolert ut igjen. Ha en flott båt sommer Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
rover Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Så, regner det "trollskjerringer" her på Vestlandet. Nypolert seiler i gjestehavna igår. Soten fra Island er godt synlig på hvit båt, men det blir ikke striper. Soten ser ut til å renne med vannet, og samler seg i kriker og kroker, uten å sitte fast. Kan sikkert bare spyles av før båten tørker igjen. Sorte striper har han også noen av, men de kommer fra kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.