Jump to content

Båtplass på Osloøyene eller i Oslo.

jonsverre

Recommended Posts

Hei!

Vi begynner å bli lei av å kjøre fra Oslo til Fredrikstad hver gang vi skal ut med båten

Vi trenger båtplass i Oslo. På en (kanskje flere) av Osloøyene er det båtforeninger

der man må bli anbefalt av flere medlemmer for å få plass.

Vi kjenner ingen som har båtplass der i dag, noen som har erfaringer med

hvordan dette foregår? Har du båtplass der? Kan du anbefale meg?

Kjenner du til andre båtplasser ev. bøyeplasser som er ledige i Oslo?

(Står i kø hos FB1860, men det er ikke vår tur før i 2008...)

Hva med å spørre pent hos en eller flere båtforeninger om du kan få bla gjennom medlemslisten deres. Er det en båtforening av noen størrelse er det ikke usannsynlig at du finner noen du kan spørre.

Som innflytter til Oslo gjorde jeg dette, og fant 3 som jeg kjente godt nok til å kunne spørre, og 2 var tilstrekkelig. Senere har jeg oppdaget flere kjente som er medlem, bl.a. en nabo.

Dermed er det ikke sagt at en får båtplass med en gang, men jeg fikk i alle fall leie sommerplass allerede 2. sesong jeg var medlem, og har nå plass for 3. året på rad. Slik det fungerer hos oss (Oslo Motorbåtforening) må vi som ikke har fast plass søke om å få leie ledige plasser hvert år, så ingen ting er sikkert. Men mulighetene øker jo med økende ansiennitet. Båtstørrelsen betyr også en del. Klarer du deg med 3,5m bås så er mulighetene større enn om du må ha en bredere.

Lykke til  :smiley:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

• 2 uker senere...

Hei!

Vi begynner å bli lei av å kjøre fra Oslo til Fredrikstad hver gang vi skal ut med båten

Vi trenger båtplass i Oslo. På en (kanskje flere) av Osloøyene er det båtforeninger

der man må bli anbefalt av flere medlemmer for å få plass.

Vi kjenner ingen som har båtplass der i dag, noen som har erfaringer med

hvordan dette foregår? Har du båtplass der? Kan du anbefale meg?

Kjenner du til andre båtplasser ev. bøyeplasser som er ledige i Oslo?

(Står i kø hos FB1860, men det er ikke vår tur før i 2008...)

Jeg har båten på gressholmen, og det er noen få plasser ledig. innskudd 8000, årsleie på 3200 med vinteropplag, og et flott miljø.

Maks 30 fot.

send IM for mere info om du vil

Hei ! Ta kontakt med f.eks Akerselvens båtforening (Du finner flere opplysninger ved å søke på "Akerselvens båtforening") Den er en av fire foreninger som  holder til på Hovedøya. Engangsavgift (ikke innskudd) ca 3.500, årsavgift (medlems + havne/opplagsavgift) :ca 2.800 (blir noe fratrekk dersom du deltar i to dugnader i løpet av året)

Jeg har ikke oversikt over ledige plasser, men jeg har opplevd at det ikke er så vanskelig å få plass.

Lykke til ! :cheers:  

Mvh

Tone

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...