Sørlande Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 Vurderer å kjøpe Cobra 28 Offshore 2001 mod. Er det noen som har erfaringer med Cobra og Mercruicer 7.3L 300HK med Bravo 1X drev ? Finnes det mange "faremomenter" jeg burde passe meg for når det gjelder slik båt og motor? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20666728 Håper det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg på rett kjøl Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 (redigert) Hei og velkommen til BP, du kan lese litt om denne motoren her og her . Søker du litt her på BP vil du finne mer. Motoren er stor, tung og leverer mye dreiemoment. Sistnevnte gjør at den er litt tøff mot drevene og du bør ha et drev beregnet for diesel (X drev) som du også har. Men jeg stusser litt på denne motoren i kombinasjon med et Bravo 1X drev. Bravo 1 drevene er høyhastighetsdrev og tåler ikke like mye dreiemoment som Bravo 2. Et bravo 2X drev ville vært et tryggere valg. Redigert 13.April.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sørlande Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 (redigert) Takker for velkomsten, svar og linkene Har lest gjennom alt, og det ser ut som om drevene er den store bøygen her. Men igjen, mange ulike svar som gjør at jeg surrer, alle mener noe forskjellig fra hverandre. hehe, ikke alltid like lett. håper noen av dere kan svare på noen av mine spørmål: Hvilke spørsmål er viktig å stille selger ved kjøp av slik båt? EVNT. Hvordan kan jeg få tak i et makent skrog halvfabrikat? Hvilken motor ville dere valgt hvis dere hadde hatt en halvfabrikat Cobra 28 Offshore, og sluttprisen på den komplette båten ville vært rundt 400.000kr? Har blitt henvist til www.Cobra-boats.no men jeg blir REdirected hver gang:P Takker atter en gang for svar! Redigert 13.April.2010 av Sørlande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Hei jeg har hatt en cobra, drit ålreit dag båt med ålreite overnattings muligheter. Fantastisk sjøbåt. Gutta som bygde cobra båtene i norge har vel solgt former trur jeg til Sverige. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
9100 Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Hallo. Prøv www.cobraboats.se Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.