Deiligerfjorden Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 Nå har jeg renset gassere, eller det jeg kom til da.. regner med at den "sopplignende" pumpen som forsyner allle gasserene med ekstra fuel er akselrasjonspumen? Rørerne fra denne var nesten helt tette til 2 av gasserene. Regner med at dette fikser probleme med at den hoster å stopper ved plutselige gasspådrag. Jeg har blåst med kompressor i bunn av hovedysa og gjennom bensintilførselen til gasserene. Jeg har ikke tatt ut blandeskruene. Det eneste jeg har skrudd av er skruen som står i bunn av hovedysa og blåst der. Er det noe mer jeg burde gjøre før jeg setter dem sammen igjen?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Du bør sjekke at nåleventilene stenger og måle flottørhøyden (avstand fra flottør til lokk når ventilen er stengt). Er denne feil kan det gi store utslag på både gange og forbruk... Flott at du fant feil på aksellerasjonspumpene, da er problemet mest sannsynlig løst! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Deiligerfjorden Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Du bør sjekke at nåleventilene stenger og måle flottørhøyden (avstand fra flottør til lokk når ventilen er stengt). Er denne feil kan det gi store utslag på både gange og forbruk... Flott at du fant feil på aksellerasjonspumpene, da er problemet mest sannsynlig løst! Da mener du ventilen som stenger for bensintilførsel når flottørkammeret er fult? De blåste jeg rene og sjekket at de gikk fint. Men, det er jo ikke noe pakninger på dem, så kan de egentlig lekke da om de går fint opp og ned? Sitér dette innlegget Link to post
Deiligerfjorden Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Det finnes ingen justeringsmulighet på flottøren, så hvordan kan jeg da rette en eventuelle feil her? Og hvordan kan jeg se om det er feil? Sitér dette innlegget Link to post
Deiligerfjorden Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 (redigert) Til moderator: Beklager at jeg har sitert feil, men jeg kan ikke ut i fra reglene skjønne hva jeg har gjort feil? Fint om du kan forklare meg det Var det at jeg ikke hadde slettet noe av meldingen hans? Jeg synes den var relevant, men jeg slettet nå at han synes det var fint jeg hade funnet en feil. Redigert 13.April.2010 av Deiligerfjorden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Deiligerfjorden Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Du bør sjekke at nåleventilene stenger og måle flottørhøyden (avstand fra flottør til lokk når ventilen er stengt). Er denne feil kan det gi store utslag på både gange og forbruk... Da mener du ventilen som stenger for bensintilførsel når flottørkammeret er fult? De blåste jeg rene og sjekket at de gikk fint. Men, det er jo ikke noe pakninger på dem, så kan de egentlig lekke da om de går fint opp og ned? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 De kan lekke om ikke overflaten på nålen/konen er perfekt ja! Blås i innløpet, mens du løfter flottøren. Ventilen skal da tette 100% uten noe særlig trykk påflottøren. Lekker den, må du skifte hele nåleventilen. Koster ikke all verden.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Double Weber Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Hmmm Interessant. Jeg skal til med samme jobben snart. Har tre forgassere fra en yamaha 225hk som skal få seg en rens. Fortell gjerne videre hva du gjør og opplever. Bilder er alltid populært Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.