Lodda Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 Noen som har kjennskap til disse båtene eller noen positive/negative meninger? (er en slik båt vi vurderer å kjøpe) Artikkel fra Båtliv om Viksund 777 Billedspesial fra Båtliv LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Lodda Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Vel, ettersom ingen hadde hverken positive eller negative tilbakemeldinger... KJØPTE vi like godt båten, hehe! Virker som en bra og fleksibel båt, til vårt bruk... og en god motor! Videoer på youtube av båten: Viksund 777 Silver Craft Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Lodda Svart 15.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Da er kontrakt skrevet og får båten levert Mo i Rana 5 mai Da gjenstår bare jobben med å finne en plass å gjøre av den, båtplasser vokser ikke på trær i området rundt Stokkvågen i Lurøy (Nordland). Så om noen vet om en plass om kan disponeres i området inntil videre, er vi meeeget takknemlige Båten er en 2008 modell som gikk det første året som demobåt hos Viksund Smallboats. Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Heisann. Super båt du har fått deg. Blei båthandel på oss også, men vi snudde helt om og kjøpte et annet merke. Fant båt nærmere hjemplassen vår. Style Focker 215 blei det på oss. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 19.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Ja, tror kjøpet vårt skal passe oss og vårt bruk godt. Som sagt over er problematikken å finne båtplass ut mot kysten (utrolig nok). Pen båt dere også har kjøpt da, hvilken motor står på den og hvor kjøpte dere den? Flere bilder? Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Blei bare Suzuki 115, Skal så snart jeg kan bytte motor. Ønske er 150 hk. Skal hente båt i rørvik til helga og kjøre den til båtplass i Nesna. Har du sjekket der om plass ledig intill videre? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 19.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 (redigert) Dette så jo meget bra ut, mange fine og artige detaljer, det liker vi! Grattis med ny båt da ;-) Kjører du selv opp fra Rørvik? Hvor lang tid vil du anta det vil ta? Ang. bytte av motor, kan du evt. få kjøpe 175 hk. som står på vår... mulig vi kaster på 250 eller 300 om noe bra skulle dukke opp. Men må vel først prøve den med motoren som står på. Såvidt jeg vet, trenger man ikke gjøre annet enn å bytte motoren fysisk... regner med at alt av instrumenter osv. passer på andre Suzukier av nyere årgang. Eneste er vel kanskje om styringen er dim. for størrelsen på motoren. Har ikke sjekket ang. båtplass på Nesna, blir helt feil ifht. hvor hytta ligger og hvor vi vil "operere". Er mest intressert i plass fra Nord-Sjona til Kilboghamn, burde være mulig å få tak i... men da må jeg virkelig begynne å trekke i alle trådene jeg har hjemme, og det er ikke så enkelt når man sitter i Oslo. Båten blir nok liggende i havnen ved politistasjonen eller på Hauknes inntil videre. Redigert 19.April.2010 av Lodda (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Ja, kansje vi kan bli enige om motor etterhvert..hehe Ser det er en Suzuki 225 på finn billig. Vi skal i alle fall satse på Suzuki. Vet du timeantall på motor? Jeg skal ta hustigruta fra Nesna til Rørvik. Skaffe meg en bærbar gps, slå den på i hurtigruta.....Nesna-Rørvik.....sporing. Dermed er kursen tatt når eg kommer fram. Berre kjøre etter sporing hjem..hehe 96 nautiske mil, masjfart på 25 knop. Er vel unna gjort på 4-5 timer.. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 19.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Enige blir man som regel ;-) Så 225 hesteren på Finn.no, så ut som et fint eksemplar det der, men om vi først tar jobben med å bytte er nok 250 hk minimum. Men vi skal som sagt først bruke båten litt for å se om vi trenger mer... Timeantallet på motoren vi har kjøpt tror jeg er på ca. 80 timer. Båten gikk første året kun som demo for Viksund Smallboats. Så er bare brukt privat i ca. 1 år. Garanti til april 2012. Høres ut som du får deg en fin tur oppover fra Rørvik. Smart å spore turen sørover... Får håpe du får med deg godværet på tur oppover! Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Lodda Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Bella580c, henter du båten NÅ til helgen? Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Heisann. Blei endring i planene. Vi kjøpte likegodt ny henger. Jeg kjører ned på Tordags natta og tilbake i løpet av fredagen. jeg skal gå over båten der nede. Starte motor,sette inn to nye batterier, sjekke at alt virker. Så skal en kran løfte båt på henger.(om jeg ikke da før til kjøre henger inn under selv...) Båten ligger på paller...se bilder over. Så er det bare å krysse fingrene på at været holder seg og at det ikke er snø på veien nordover. Ke eg gler meg....sinnsykt. Også ligger det litt i bakhodet at 7.mai kommer en Viksund til mo.....DEN vil eg se...hehe Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Henger til båten din er jo meget praktisk, men litt værre for vår. Den er såpass tung at det blir en anstendig ekvipasje og for ikke å snakke om prisen på henger som kan ta denne (tysse har vel en til i overkant av 50 000,-). Turen går nok bra... men som du sier, får håpe på minimalt med nedbør! Skal det ikke gå greit å vinsje inn hengeren under båten? Viksunden kommer oppover 5 mai. Bakdelen er at jeg ikke er der selv for å ta imot den , den gleden får nok "svigerbror" som er medeier. Men kommer kanskje opp uka etter og da skal det testkjøres så det holder, hehe. Sendte forresten mailer i øst og vest for å hente mer informasjon om disse båtene, samt anvisninger for montasje av vinsj og annet utstyr. I dag fikk jeg en telefon fra ukjentnr, det var Jostein Viksund som ringte fra ViksundAsia i Sri Lanka. Vi hadde en hyggelig samtale om båtene, sjøegenskaper, fartsekenskaper, plassutnyttelse osv...må si jeg er ble betraktelig mer rolig på at dette er et bra kjøp. Iflg. han er det ikke solgt mer enn maks 10 båter av denne typen her i Norge og denne er den første jeg har sett tilsalgs gjennom finn.no (og der er jeg mye, hehe). Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Testkjøres på ranfjorden? Eg bor på Alterneset og kan se hele fjorden fra stuvinduet mitt...hehe Vi har en del jobb å gjøre med båten. Den ble kjøpt April 2008 og brukt til September. Satt på land under pressening og forlatt helt til no. Så en del rengjøring av absolutt hele båten. Service motor som sagt, imprignering...støv sitter over alt.(kjøpt rengjøringmidler for nesten 1500,-) Når alt dette er gjort skal det prøvekjøres. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Ja, blir nok litt testkjøring på Ranfjorden , så får vi kjøre den rundt når vi evt. klarer å ordne oss en plass ute ved øyene. Jøss, så båten er bare "forlatt"?? Du får ha lykke til med shining og henting... gi tilbakemelding når du har hentet. Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Jupp..."forlatt" er når eier ikke gidder bry seg om båten. Bare bruke og ikke tar noe slags form for vedlikehold. Når den tiden kommer, blir heller båten solgt istedet for å ta et skippertak. Om jeg får tak i noen som kan løfte båt på henger, så drar jeg vel fra Rørvik rundt 12 i morgen. 6 timer med bil til meg da. Men no starter vist en båtmesse i rørvik i morgen. Så er vist litt vannskelig få tak i kran...venter på svar jeg fra noen transportfirmaer Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
bella580C Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Der hva alt klart for turen nedover. Ordna opp Namdal Maritime. Fiksa noen som kunne ta et løft på båten. Den er litt inneklemt blandt andre båter. All honør til de. Måtte leie prøveskilt til henger. Reg. papirer hva ikke kommet enda. Så skal eg på et møte kl 19 i kveld. Hjem og sove også kjøre til Hemnes å hente henger. Drar vel i 03 tiden. Skal prøve være på Rørvik kl.08. 36 mil å kjøre, men de siste 12 er dårlig vei Kranløft avtalt kl.12 også skal Namdal Maritime starte opp motor og ta en rask sjekk. Så "at last" skal jeg kjøre nordover. Blir å gå sakte på disse tælahiv veiene. Regner bruke en stund på tilbaketure. Så om noen her inne observerer meg på veien i 60 km/t...ha tolmodighet. Det er en dyrebar last..hehe Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Hehe, meget bra! Flott at det var noen som stilte opp på kort varsel, er ikke en selvfølge i disse tider... så enig i at det er all ære til Namdal Maritime! Du får sove godt og kjøre forsiktig både opp og ned... lykke til! Forventer full rapport på turen når du er vell hjemme igjen ;-) Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Lodda Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Da ser det ut som bitene begynner å falle på plass for oss også. Har mest sannsynlig fått plass i Konsvik Havn. Ikke den mest ideelle ut fra der hytten er plassert, men er i alle fall en plass å gjøre av båten denne sesongen. Så får vi tåle å kjøre litt bil først, for å komme oss avgårde! Hehe, har sittet timesvis i telefonen de siste dagene og nøstet i alle himmelretningene! Har også fått bekreftet transport av båten slik at den leveres på Mo 5 mai! Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Heisann. Vi skulle sjøsette i dag, men været er noe dritt. Det snør/skletter. Blir vel hytte tur istedet. Har en del ting der også som skal gjøres. Ordne med vannet etter vinteren også legge gulvet ferdig i gangen. Også har eg funnet ut at jeg ikke skal ha dørken i båten slik hvit. Kaldt og ekkelt uten sko. Teak dekk kosta sjorta. (21500,-) så det blir et annet år. Vi legger "kunstgress" slik som er til altan og slikt. Så ikke for meg den grønne fargen, så i dag ha eg vært rundt og endte opp meg et lyst grått. Dritt billig til 79,- kvm. Skal no legge det først. Skal ta før og etter bilde om du vil se. Gleeeer meg til å se båten deres på sjøen. Hvor skal den lastes av? Hilsen Jan Ketil Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Hehe, ja... har man hytte og hus, har man alltid noe å gjøre! Hvor har dere hytten? Ang. dekk, så har jeg bevist lagt alt som har teakdekk bakover på prioriteringslisten. Ja, det ser fint ut, men det krever også sitt vedlikehold etterhvert. Orginalt å legge "kunstgress" i båten, regner med dette er av den "korthårete" typen. Man får jo også noen robuste tepper som man kan forme som man vil og få sydd på skikkelige kanter. Vil gjerne se bilder!! Båten lastes på bil mandag i Bergen og leveres på Mo onsdag. Losses på Toraneskaia med kran. Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Hytte på Herset ved Nesna. Ca 2-3 km før. Synes det hva greit nok med dette teppe. Kosta berre 79,- kvm Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Så jo bra ut det der. Er dekket i denne selvlensende? (du har vel kalesje over uansett) Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Selvlensende jupp. Og ny preparert kalæsje skal hentes på tirsdag. No e det bare 3 dager igjen til eg kansje ser en Viksund 777.....ska eg ta bilder?..hehe Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Hvor har du sendt kalesjen for preparering? Bare 2 dager igjen, hehe. Kommer opp på tirsdag, så ila tirsdagen skal den forhåpentligvis heises i sjøen på Toraneskaia. Ble masse tull og tøys med frakten oppover, men er vel slik det pleier å være når man ikke er helt herre over situasjonen selv, hehe! Hehe, ja... ta gjerne bilder, vil jo da si at du har sett båten "live" før meg!! Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Kalæsjen er hos den lokale "skomakeren". hehe han e kjempeflink med slikt. Har sydd en løs søm og forsterket rundt hull som begynte bli vel romslig. Og ikke minst billig. Tror det blir under 500 for hele greia. Kommer båten i morgen? Stiiilig. Ser ut av vinduet no...det sneer...eller kansje litt snestorm....sukk Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.