Jump to content

Kalesje til Nordkapp 17, pris? Hvor kjøpe?

alex92

Recommended Posts

Ja jeg har sett den annonsen for et par dager siden.

Sjekk ut deletilgangen på Nissanmotorer før du handler. Jeg vet nada om Nissan, men mener det er et annet merke som er likt, men husker ikke hvilket.

Hvor du bor er jo litt avgjørende på hvor du handler, eller kan være det. Det beste er om du leverer den båten du skal ha kalesje på til den som skal sy den. Da blir resultetet best, og sikkert ikke noe dyrere. Det kan jo hende noen kalesjeknapper er flyttet etc.

Men jeg tipper du ender på rundt 7000-7500 komplett med bøyler og beslag etc. Det er mye penger, men til gjengjeld blir det mye mer båt med en god kalesje :)

Føkk deg...

Jeg har en Nordkapp som er av samme type som din, men 84 modell.

Kjøpte båten ifjor høst, og har pusset den opp i vinter. Har brukt mye tid og en del penger, men resultatet har blitt veldig bra synes jeg. Det fulgte heller ikke med kalesje til min båt, så jeg har fått laget en nå. Den er ikke todelt, men likevel veldig fin synes jeg. Fikk bestemme alt fra farge til antall- og størrelse på vinduer, utvendig- og innvendig farge osv.

Jeg endte opp med mørk blå utvendig, og hvit innvendig. Komplett ferdig med stenger, fester og det hele kom det på 7500,-.

Hvis du vil legge litt mer i kjøpet ditt kan du evt ta en kikk på denne:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21802492

Her får du nok en motor som kanskje er litt enklere å forholde seg til enn den nevnte Nissan-motoren.

Hilsen Thomas.

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

er ikke ht slik som du har, jeg tenkte å kjøpe en "åpen" nordkapp men den mangler kalesje, http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21455004 :smiley:

jeg var og kikket på denne båten, synes ikke den så spesielt bra ut. det har ikke hatt kallesje på mange år, samt at den trenger ny styring osv.

tilten på mototren var også defekt. Jeg valgte heller og kjøpe en 17"HT på vestlandet som stod på henger. fikk pakka rimelig så den skal jeg hente neste helg ;)

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...