alex92 Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 (redigert) Halla jeg lurer på om noen vet hvor mye kalesje med bøyler og alt nytt til nordkapp 17 koster? og eventuelt hvor man får tak i dette Redigert 13.April.2010 av alex92 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Hva slags Nordkapp 17 er det du har da ? DC eller HT ? Jeg har en Ht og betalte 9500 for en customsydd 2 delt kalesje, komplett med bøyler og skinner til å stramme opp duken. Kalesjen er også laget etter samtaler med kalesjemaker slik at jeg fikk den sli jeg ønsket. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
alex92 Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 (redigert) er ikke ht slik som du har, jeg tenkte å kjøpe en "åpen" nordkapp men den mangler kalesje, http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21455004 Redigert 14.April.2010 av alex92 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Ja jeg har sett den annonsen for et par dager siden. Sjekk ut deletilgangen på Nissanmotorer før du handler. Jeg vet nada om Nissan, men mener det er et annet merke som er likt, men husker ikke hvilket. Hvor du bor er jo litt avgjørende på hvor du handler, eller kan være det. Det beste er om du leverer den båten du skal ha kalesje på til den som skal sy den. Da blir resultetet best, og sikkert ikke noe dyrere. Det kan jo hende noen kalesjeknapper er flyttet etc. Men jeg tipper du ender på rundt 7000-7500 komplett med bøyler og beslag etc. Det er mye penger, men til gjengjeld blir det mye mer båt med en god kalesje :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lars K Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Nissan er vel forgjengeren til Tohatsu,men om alt passer over veit jeg ikke. Har sett det har stått endel kalesjer til andre 17fots dc båter ganske billig på Finn,mulig det hadde gått å tilpasse en? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Jeg har en Nordkapp som er av samme type som din, men 84 modell. Kjøpte båten ifjor høst, og har pusset den opp i vinter. Har brukt mye tid og en del penger, men resultatet har blitt veldig bra synes jeg. Det fulgte heller ikke med kalesje til min båt, så jeg har fått laget en nå. Den er ikke todelt, men likevel veldig fin synes jeg. Fikk bestemme alt fra farge til antall- og størrelse på vinduer, utvendig- og innvendig farge osv. Jeg endte opp med mørk blå utvendig, og hvit innvendig. Komplett ferdig med stenger, fester og det hele kom det på 7500,-. Hvis du vil legge litt mer i kjøpet ditt kan du evt ta en kikk på denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21802492 Her får du nok en motor som kanskje er litt enklere å forholde seg til enn den nevnte Nissan-motoren. Hilsen Thomas. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
snurresprett Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 er ikke ht slik som du har, jeg tenkte å kjøpe en "åpen" nordkapp men den mangler kalesje, http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21455004 jeg var og kikket på denne båten, synes ikke den så spesielt bra ut. det har ikke hatt kallesje på mange år, samt at den trenger ny styring osv. tilten på mototren var også defekt. Jeg valgte heller og kjøpe en 17"HT på vestlandet som stod på henger. fikk pakka rimelig så den skal jeg hente neste helg ;) Sitér dette innlegget Link to post
alex92 Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Da tror jeg nok ikke det blir den ;P er bare 18 år å har ikke så mye penger å bruke så satser heller på noe MED kalesje og en motor av litt nyere årgang:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.