deto888 Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 Jeg har tatt ut turboen fra motoren for å skifte noen pankinger. Jeg har dryppet litt olje i tilførselhullet og dreier noen runder. Når jeg beveger på akslingen i akslingens lengderetning har jeg kansje max 0,2 mm , og sideveis helt ytterst på akslingen har jeg opp mot 1 mm slark. Er det normalt? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 (redigert) Høres litt mye ut, men det er kanskje ulik toleranse på ulike turboer? Maks slark for min turbo (KKK26) er: Maximum turbine shaft axial (end) play : 0.15mm Maximum turbine shaft radial(side) play: 0.42mm Redigert 13.April.2010 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Bartesam Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Er egentlig aksialslakken som er interessant her, for radialslakken blir borte når motoren oppnår oljetrykk Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
SvartRøyk Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Uansett fabrikat synes jeg 1mm hørtes litt vel mye ut i radialmål. Er eksoshjulet sotet da? Eller brukte motoren mye olje før renovering? Sitér dette innlegget Link to post
deto888 Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Radialmålet muligens en del mindre enn 1 mm (var litt øyemål ved siden av et skyvelær) men uansett ikke over 1mm.(tror jeg) Eksos hjulet er sotet men ikke vått av olje , tørt og sort som et hvilkensomhelst eksosanlegg. Eksosen var nok innefor grensen til normal. Usikert med oljeforbruk ettersom jeg har hatt en olje lekkasje i trykkbryteren på motoren og muligens litt på returen fra turbo'n. Hjulet på insugsiden er mere oljete ettersom det luftinga fra motoren står rett ved og det har ikke vært noe luftfilter her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.