Jump to content

Draco 20 dc 1978, ettermontering av badeplattform?

båtmann28

Recommended Posts

Heisann, jeg gikk med tanken og ettermontere badeplattform på min ny innkjøpte draco 20 dc(78mod). Ser at det hadde vært kjekt med en mellom stasjon før man slenger flesket i fjorden, samt ett sted til man kan plassere dreggen. Tenkte og kjøpe to små plattfomer,og montere en på hver side av drevet, i forbindelse med dette har jeg to spørsmål.

1: hvilken høyde over vannlinja bør badeplattformen stå i?

2: må jeg forsterke hekken på båten med noe, eller holder det med gjennongående skruer med en bred beslagsplate på innsiden?

hilsen en som gjerne vil kunne bade fra båte :diving:

Høyde over sjøen er litt hva du trives med....Sett rumpa på hekken :smiley: og mål ned til behagelig sted å hvile føttene. Om avstanden ned til sjøen da er 20 - 30 cm er det finfint. Husk å montere badestige også. Kjekt å komme seg opp igjen.

Det holder med gjennomgående skruer med stor skive på innsiden. Allt i syrefast selfølgelig. Tenk også på at det inni akterspeilet er en tykk kryssfiner plate. Du må bruke mye silikon eller sikafleks for å være sikker på at denne ikke trekker vann over tid. Da blir det trøbbel.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...