Stbotnen Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 Skal ha båten på land for første gang for bunnsmøring og polering. Har blitt anbefalt å sjekke om det har kommet inn sjøvann i drevene, og kjøpte derfor nye pakningsett. Siden jeg aldri har tatt av noen drev før, så er jeg litt usikker på fremgangsmåten. Er det noe spesielt jeg bør tenke på? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Om det har kommet sjøvann i selve drevene kan du sjekke mens båten ligger på sjøen, du kontrolerer bare farge/kvalitet på olje i ekspansjonstanken inne i motorrommet. Melkehvit olje = vann i olja. Det du bør sjekke når du er på land er om belgen over drivknutene er i god stand og om det er vann i denne. For å gjøre dette så må drevet av. Du finner informasjon om dette i dokumentarkivet her på BP, du finner også en del info her: http://www.mercstuff.com/howdoi.htm Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
alidal Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Du må sjekke oppretting av motor mot drev. Da må du av med drevet og da ser du om du har lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.