Jesper90 Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 Heisann. Jeg har akuratt kjøpt en seilbåt med motoren volvo penta mb2. Forrige eier sa bare enkelt og greit at motoren ikke starter, den fungerer ikke men går rundt. Til denne motorer er det snorstart som jeg prøvde febrilsk å dra i uten at den rikket seg i det hele tatt. Etterhvert skrudde jeg av start snora og surret et tau rundt svinghjulet. Med mye makt fik jeg den tilslutt til å gå rundt. Den gir så kontinuerlig mye motstand at jeg svidt kjenner at det er kompression i motoren. Den står i fri det har jeg fårr sjekket. Lurer på om denne motoren er skjært eller om det kan finnes andre ting som foresaker dette. Lurer også på om none har erfaringer med denne motoren i det hele tatt. Takker på forhånd for svar. Mvh Jesper. Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Hei Er i vurdering av en båt som har denne motoren selv, så har prøvd å lese meg litt opp på den. Om jeg har oppfattet dette rett så er mye av denne motoren laget av Honda. Uansett så er vel servicemanualen til motoren ett bra sted å lete. Den kan du laste ned her: http://www.mb2a50s.co.uk/asset/download/mb2a50s-manual.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.