Worry II Startet 14.April.2010 Link til dette innlegget Startet 14.April.2010 Heisann ! Satte i ny original Volvo Penta impeller i går. I esken til denne så lå det 2 forskjellige pakninger. En er papir (som jeg hadde før) og den andre er en veldig tynn rund gummipakning. Jeg ser at impelleren har gått inntil lokket (slitt) så jeg tenkte at det kanskje var bedre med en som bygget bittelitt ut. Men spørsmålet mitt er egentlig om denne pakningen i esken skal benyttes på TAMD30, eller er den til andre modeller ? Hoen som vet ? Hva bruker dere ? Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Jeg hadde tidligere en båt med en TAMD30, så vidt jeg husker brukte jeg alltid(det fulgte med i esken med impelleren) kun papir pakning. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Den runde i gummi, er det en tynn O-ring? I så fall er denne beregnet til tilfeller der pumpen har O-ring spor. Ellers brukes papirpakningen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Worry II Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 er det en tynn O-ring? I så fall er denne beregnet til tilfeller der pumpen har O-ring spor. Ellers brukes papirpakningen. Ok, det forklarer saken ! Papir hos meg, da.. Takker, Index ! Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Kan man bruke vanlig olje på giret til tamd 30? Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Jeg bruker samme olje som på motor. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Takker , jeg bruker valvoline sin, da kjører jeg det samme..... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Vel ville nå ha sjekket først hvilket gear som står på motoren.... Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Kan man bruke vanlig olje på giret til tamd 30? Det spørs hvilket gir du har. På min TAMD 31 skal det brukes gearolje. Kan ikkje på stående fot sei hvilket gear eg har. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Har selv en TAMD-31A med en MS4 girkasse (tror det var det den het). Denne skal ha syntetisk olje. Så moralen må være, les av typenummeret på girkassa og sjekk med en VP forhandler. Vil ikke anbefale å bare ta motorolje på giret uten å sjekke. Riktig girolje har mye å si for slitasje og hvordan giret oppfører seg. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Har ms3 giret, så da stemmer det med motorolje, sjekker opp håndbok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.