yngvar.johnsen Startet 14.April.2010 Del på Facebook Startet 14.April.2010 Har overtatt en gammel plencruiser etter min far. I følge tidliger eier skal dette være er Boknaplast eller Boknabåt. Har søk litt på forumet her, men denne ligner ikke på de påtene som er omtalt som Boknaplast. Den er ca 26 fot og er utstyrt med VP AQAD31A og 290DP drev. Den trenger full oppusing innvendig og jeg skal flytte bakvegger frem ca o,5 meter for å få mer dekk. Sitér dette innlegget Link to post
yngvar.johnsen Svart 14.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2010 Her er et bilde fra siden. Fikk ikke til å legge inn mer enn et bilde i første innlegg. Mulig jeg gjorde noe feil. Sitér dette innlegget Link to post
AndreHugo Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Er dette starten på en mulig prosjekt-tråd ?. Ser litt ut som en båt som ligger i marina der jeg bor. Skal sjekke i der i morgen, svar kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Jeg ser ingen likhet med de som kalles Boknaplast eller Boknabåt. Dette er jo båter som er bygget her i området og noen er sogar bygget i andre etasje i det sjøhuset som jeg har nå . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Blom'en Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Far hadde en 30 foter som ligner en god del på den du har. Var alltid snakk om at dette var en boknabåt. Toppen på overbygget er ulikt det på far sin, men resten og skroglinjer er veldig likt. Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 (redigert) Jo, jeg mener at dette er en Boknabåt eller også kallt for Hundvåg båt. Fremre delen av denne er fra en 25 for snekke. Redigert 15.April.2010 av jone (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
yngvar.johnsen Svart 15.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2010 Tengte jeg skulle legge ut litt bilder når jeg begynner oppussingen. Satser på sjøsetting til neste sommer. Sitér dette innlegget Link to post
AndreHugo Svart 16.April.2010 Del på Facebook Svart 16.April.2010 (redigert) Har nå vært i marinaen og tittet. Beklager, men jeg husket helt feil. Den båten som ligger der ligner litt på din, men er dessverre ikke lik nok. Sorry Redigert 16.April.2010 av AndreHugo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
yngvar.johnsen Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 En liten oppdatering. Har nå fått revet bakveggen og dørken. Den bakre delen av sidevinduet skal fjærnes og den nye bakveggen skal flyttes frem til der det klare glasset slutter idag. Har også løftet ut motoren, den er en AQAD31A og ryker utrulig mye på tomgang. Skal bytte stempel til B utgaven. Sitér dette innlegget Link to post
yngvar.johnsen Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 (redigert) Har nå fått vasket og slipt reint motorrommet. For å slippe å lage egene dekksluker til lasterommene på siden av motoren, har jeg fjernet de langsgående skottene. Nå kommer man til disse fra dekksluken over motoren. Bæringen til den nye dørken bygger jeg av innpregnert materiale. Oppå denne skal jeg skru fast 15mm kryssfiner som plastes fast. Redigert 9.Mai.2010 av yngvar.johnsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Spennende! Legg inn masse bilder av prosjektet etterhvert om det skrider frem. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Sleipner93 Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Skroget ligner veldig på ett vrak av en "Hundvågbåt" som stod i havna hvor jeg ligger. Overbygget er noe ulikt men dette er gjerne selvfabrikert? Sitér dette innlegget Link to post
yngvar.johnsen Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Har fått tilpasset den ene kryssfinerplaten som utgjør halve dørken. En lokal plastarbeider har anbefalt at platen plastes med et lag duk og polyester på baksiden. Deretter skrus platen fast i rammeverket under, så legges tre lag duk og polyester som plastes fast mot skroget. Er det noen som har erfaring med å plaste inn platen på denne måten? Alternativet vil være å skru platen fast og kun plaste på oversiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.