Jump to content

Marex 770 - Lykke!

Rismyr

Recommended Posts

Så var min første båt innkjøpt - 85 mod marex 770 med 71 HK SABB.

Dette blir morro :smiley:

Følgende må utbedres:

-Ny kalesje

Noen som har tips til farge som passer denne båten best? Båten er offwhite.

-Lekkasje i luke på fordekket, noen som har opplevd det samme med samme båt?

-Trimflaps, kan ikke røres, er jeg avhengig av disse for å beholde båten stabil eller brukes de til å holde snuta nede?

-Kartplotter, noen som har sett denne integrert i dashen på denne båttypen, eller er det best å ha den på "stativ"?

Som på båter flest dukker det sikkert opp mye mer etterhvert...

Velkommen og gratulerer med kongebåt !

Jeg ville valgt lys kalesje, beige ! Mange som har byttet til mørkeblå, men smaken er som baken.

Om det er den originale Marexluka du har på fordekket, så er det ikke mange igjen som har denne intakt.

Treverket inne i luka blir fuktig fordi den ikke er tett i kantene, så vannet kommer inn ! Råtner til slutt.

Jeg har forsøkt å redde min ved å borre 12-15 hull i undersiden for drenering, pluss at jeg skrur den av

og legger den på varmekabler om vinteren. Har den enda :smiley:

Trimflaps har jeg aldri savnet, tror ikke du vil heller !

Jeg har ikke intergrert plotter på dashboard, da dashboardet er mere holdbart enn en plotter. Dessuten viile

den blitt stående altfor langt ned ! Jeg laget nytt dashboard i vinter, med dette resultat:

dsc01303.jpg

Ønsker deg lykke til med skuta, som jeg er sikker på at du vil beholde i mange år !

Her er min, men håper å se bilder av din snart også !:

sommer_baat_2009_028.jpg

Redigert av Worry II (see edit history)

Selv om båtene våre begynner å bli gamle er det grei tilgang på originale reservedeler !

Lagre følgende mailadresse: roald@marex.no ! Han er rette mann om det er noe du behøver. Om ikke han

selv kan fremsaffe delen, så forteller han hvem som evt. kan ! Ellers sender du bare de spørsmålene du

eventuelt kommer over i denne tråden, så skal ihvertfall jeg svare etter beste evne :smiley:

Jeg kjenner dessverre ikke maskinen i nybåten din, men denne kan du jo lage en egen tråd om ..

Et lite tips: Ikke rør ting som virker :lol: Konsentrer deg om det som er defekt, og ikke tro du kommer opp i mer enn 12 knop :lol:

Er dette din, Rismyr ? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21412042

håper og tror at dette var et godt kjøp?

Lover deg..det er det ! Men du skal legge ned noen timer i oppgradering til høsten og jeg hjelper deg gjerne med råd og tips ! Utgangspunktet ditt er bra, men skuta er godt brukt og noe sliten. Men du har morsomme arbeidstimer foran deg !

Pusse opp pantry og bordplater:

pantry_plater_001.jpg

bord:

baatbord_2009_001.jpg

Skrape ned og prime:

baat_2008_012.jpg

Men ta ting i eget tempo og spør om råd om du lurer på ting !

Om det er den originale Marexluka du har på fordekket, så er det ikke mange igjen som har denne intakt.

Treverket inne i luka blir fuktig fordi den ikke er tett i kantene, så vannet kommer inn ! Råtner til slutt.

Jeg har forsøkt å redde min ved å borre 12-15 hull i undersiden for drenering, pluss at jeg skrur den av

og legger den på varmekabler om vinteren. Har den enda :smiley:

Worry II er dette den orginale luka?

forfra.jpg

Skjønner ikke helt hva du mener med treverk.

Kan se ut som gummipakningen ikke ligger som den skal. Kanskje er det bare dette som er problemet!

Skjønner ikke helt hva du mener med treverk.

Kan se ut som gummipakningen ikke ligger som den skal. Kanskje er det bare dette som er problemet!

Neinei, ikke den luka :smiley: Den du har foran i baugen, til dregg og tau ! Båten er laget på sanwich-måten, med treverk inne i glassfiberen. Det samme i luka. Og om det kommer fukt inn til treverket, så råtner det.. Du har den originale !

.. når de kom med kassen under førerstolen og når de sluttet med teak.

Den båten fikk ettermontert førerstol kassa og den har et byggenummer.

En kasse som også har fått sin runde med Epifanes-lakk, her fra starten:

dsc01152.jpg

dsc01168.jpg

Jeg har som mål å gjøre oppdateringer hele tiden ! Viktig å kose seg med dette ! Båt er hobby, vet du !..

Men man må ikke mase med dette.. Like hyggelig på sjøen om ikke alt er som nytt !

Trukket om utvendig i 2007 for 40.000,-

44_1185308731541.jpg

Og her litt 770-lykke, Rismyr:

sommer_baat_2009_013.jpg

sommer_baat_2009_019.jpg

sommer_baat_2009_005.jpg

sommer_baat_2009_016.jpg

8 dager igjen til sjøsetting !

Tilgang på info ja, har 5 løpemeter tegning av den båten.

Savner du ikke litt luft sirk i akterkabinen om sommeren?

5 løpemeter med tegninger ? Jeg ønsker meg, som trådstarter Rismyr, mere gode råd om dette fantastiske skipet ! Kom med det du har nå :smiley:

Jeg har vindu bak der.. og solcelle ventilator, jo.. men du har flere tips på lur tror jeg... ?

sommer_baat_2009_011.jpg

baat_2008_004.jpg

Jeg har bestilt plotter idag, kanskje litt unødvendig, men gøy - håper jeg.

Jo, men kjære kamerat, nye båtvenn og forhåpentligvis entusiast... Rolig men pengebruken før sommeren nå ! Du har et par hull å putte penger i, og den du har tatt bilde av der koster masse ! Greit å ha en slik, men ikke glem at superskuta er nyinnkjøpt og at det kan hende at andre hull skriker mere enn navigasjonsferdighetene :smiley:

Jo, men kjære kamerat, nye båtvenn og forhåpentligvis entusiast... Rolig men pengebruken før sommeren nå ! Du har et par hull å putte penger i, og den du har tatt bilde av der koster masse ! Greit å ha en slik, men ikke glem at superskuta er nyinnkjøpt og at det kan hende at andre hull skriker mere enn navigasjonsferdighetene :smiley:

He,he!

Tar den, jeg skal nok ikke søle bort slantene.

og solcelle ventilator, jo.. men du har flere tips ?

Tips som du sier så ble båten perfekt, med koøye akter og med gryteskap under førerstolen, mener jeg utvidet køya akter.

Jeg kunne ikke få fullrost Wallas 2400 varmeapparat,Wallas kokeapparat og Supercolkjøleskap de brukte jo ikke strøm.

Og det ser ut som de er i båten enda.

De listene tundt kartbordet har reddet mye fra og dette ned.

Hadde to mellomstore parafinlamper de både lyste og holt duggen vekk.

Fikk med en boks Alvania teakgreas fra Marex som jeg smurte inn teaken 3 ganger i året gløden i teaken ble bare bedre og bedre (ikke bare vår smak)

lettvint.

Skikklig vask etter opptak og en blanding av flytendervaselin med litt syrefridvaselin for å få den litt tykkere, sauset inn båten om høsten

da ble det en lett vask på våren og voks, vannet bare prellet av.

Trinnene og håndrekka var en forbrenning hadde gummibåten på køykant på plattformen.

Finner du vanndrammer inne i båten kan det hende at jeg kan si hvor det kommer ifra tok meg to år før Marex forsto årsaken.

Var perfekt for en familie på fire og en Colli med to Colillier ble den i minste laget.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...