Jump to content

Værmelding over VHF. Tidspunkt??

fredriksen

Recommended Posts

Husker å ha sett det her tidligere, men finner det ikke på "Offline-CDen":

Til hvilke tidspunkt er det f.eks Tjøme Radio leser opp værvarslet opp på arbeidskanal?

Vet at de varsler det på kanal 16, men jeg ligger nå i båten og ønsker ikke å sitte "inne" heledagen for å få med meg denne varslingen.

Ligger just nå i Valle og hører på klapringen av nabobåtens storseilopphaler og admiralinnen ønsker å vite hvordan det blir før vi drar videre. Var vel egentlig fornøyd med spruten vi fikk i går på vei fra Oslo og hit.... Det var egentlig ikke så ille, men det er best om alle trives ombord!

:-) fredriksen

Takker! Dere har rett! Forøvrig så fant jeg også tidspunktene i en ny loggbok jeg kjøpte meg mens jeg ventet på værmeldingen :-)

Admiralinnen ble forøvrig ikke spesielt beroliget av værmeldingen, så vi snudde bauen innover Oslofjorden igjen. De på søndag gjentatte "gail warning"s som meldte om lite kuling i Skagerak på søndags kveld, styrket henne i at hun hadde valgt riktig. Sjøen var imidlertid helt fin der hvor vi gikk innover ytre og indre Oslofjord.  Været var helt perfekt med nesten samme temperatur i sjøen som i lufta. Meget vellykket helg på sjøen!!!

:- fredriksen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...