bjornak Startet 15.April.2010 Link til dette innlegget Startet 15.April.2010 Hei! Har en Suzumar 225 sl jolle med spilebunn uten motor. Har fått et tilbud om en 5HK Mariner (brukt) til en meget god pris, men er redd motor blir litt for stor for jolla. Importør anbefaler 2,5 HK, men synes dette kan virke litt "pinglete". Noen som har erfaringer med motor på denne jolla, eller tilsvarende størrelse med spilebunn? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Vi har to gummibåter: Suzumar 265 med oppblåsbar kjøl og dørk med 8 Hk Tohatsu Plastimar 220 med spilebunn og med 5 Hk Tohatsu/Mariner/Mercury Begge motorene er 2-takt og årsaken til at jeg skrev Tohatsu/Mariner/Mercury på 5-hesteren er at Mariner/Mercury 2T motorene på 2,5 3,5 4 og 5 HK i flere år ble produsert av Tohatsu og var lik med disse. Jeg synes ikke 5 Hk er for mye på vår 220 cm gummibåt. At en gummibåt med spilebunn er sørgelige greier sammenlignet med en med oppblåsbar kjøl og dørk er imidlertid en annen ting. Det medfører at vi sjelden bruker den minste gummibåten vår mens den andre brukes mye. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
bjornak Svart 15.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Takk for svar Helge! Regner heller ikke med at jolla er noe super sjøbåt med spilebunn, men var litt usikker om den ville tåle en 5 HK. Men jeg tror nå jeg går for det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.