Worry II Startet 15.April.2010 Link til dette innlegget Startet 15.April.2010 (redigert) Jeg skal bytte ut 4-hesteren til unga da jolla ikke klarer å dra opp i plan lenger. Så etter en 8 hester som ikke veier mer enn 25-30 kilo, men det var ikke lett... Finnes det bare 4-taktere nytt i dag ? Redigert 15.April.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 (redigert) Mange som bare forhandler 4-takt, ja.. Men de sluttet ikke nødvendigvis med 2-takt for så lenge siden, ta en ringerunde til forhandlere, er jo alltids noen som har fjorårets 2-takter stående på lageret.. Redigert 15.April.2010 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
MH OP Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Evinrude e-tec og Mercury Optimax er to-takt motorer som produseres den dag i dag. Men Optimax startet vel på 75 hk. og e-tec på 25 hk, så det blir kanskje litt i meste laget for jollen. Er mulig du får mindre e-tec motorer, men ikke som jeg har fått med meg i alle fall Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Worry II Svart 15.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 og e-tec på 25 hk, så det blir kanskje litt i meste laget for jollen. Ja, jeg tenkte på 6, 8 eller 9,9 som er max for båten.. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Yamaha HPDI er også to-takt, men litt i feil ende av hk-skalaen.. Men hva med å kikke litt på bruktmarkedet? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
MH OP Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Det må nok løsningen bli en brukt motor! Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
littmild Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Som sagt tidligere, så er det sikkert noen forhandlere som fortsatt har 2-taktere på lager, som du kanskje kan prute litt ned. Men det krever jo at du må ringe endel rundt, og kanskje kjøpe den hos en forhandler langt vekk. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Mouche Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Siden de gamle totakterne ble forbudt solgt etter 1.januar 2007 (tror jeg det var) så er det vel heller tvilsomt om det ligger igjen så mange overliggere? Det var vel heller slik at man allerede da kjøpte opp den gamle typen totaktere nettop fordi de var lette så de har holdt seg godt i verdi og er meget attraktive som brukte i dag. Så det blir vel å søke på Finn eller andre steder etter en nyere brukt liten motor. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
simon_a Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Hørte fra en mekaniker på Ømi i stavanger at Evinrude skulle levere 2taktere helt ned til 4 hk. Dette var ifjor, så jeg skulle tro det var mulig Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
Bitteliten Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 (redigert) Yamaha Centeret i Moss har fortsatt et par 9,9 Yamaha totaktere til salgs - løp og kjøp. Dette er ikke Vmax jr. så tar du ut gassperren får du max 13.5 hester. Jeg tror de kjøpte opp restlageret av 9,9 hestere Kan hende vi har en VMax jr til salgs - har ikke helt bestemt meg -kommer an på hva vi får for den også. brukt 1 år. Redigert 15.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.