rogeri Startet 14.August.2004 Link til dette innlegget Startet 14.August.2004 Hei! Noen som har eller vet om noen som har verkstedhandbok for denne motoren,helst i pdf. format. Sabb-Ford 2401E - 54HK. Har en kompis som har anskaffet seg båt med denne motoren.Båten er en Enes 25 sjarktype. Kunne også være intr. å høre kommentarer vedr. denne båttypen. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 14.August.2004 Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Har du sjekket www.kingsdiesel.no - teknisk. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ingar Svart 14.August.2004 Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Jeg har databladet hvis det har interesse. Sitér dette innlegget Link to post
Steve Cooling Svart 14.August.2004 Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Heisann,, Samme motor står i eldre Ford Transit (2,5 ltr. diesel) så hvis det kun er snakk om motorreparasjon kan du bruke verkstedshåndbok til en Transit, det har jeg gjort. (har samme motor) mvh. Steve Cooling Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 15.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2004 Sier takk til all "matnyttig" info om motoren.Har sjekket mot Kings Diesel og der var det ikke mye.Ser av erfaringsdatabasen at en har verkstedhandbok i PDF.format og kunne være intr. i den. Full overhaling er det ikke snakk om,motoren starter og går fint,men har en følelse av at registerreima bør skiftes.Likeledes er ferskvannet rustbrunt ,så varmeveksleren bør vel kanskje sjekkes. Hvis noen har noe kan dette sendes til E-mail: rogeri@online.no Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 16.August.2004 Link til dette innlegget Svart 16.August.2004 Jeg trenger også bok til min 68-hesters Sabb. Ringte Sabb - og de kan visstnok få kopiert opp mot betaling... En annen ting: Sabben min har starta å røyke mye mer enn før. Har kjørt igjennom en tank med avsoting, men den fortsetter bare å produsere grå røyk... Trodde det skal gi seg fortere? Kommer det mye røyk fra Sabben du/dere har? Håper ikke det er oljeringene som er gått... Sitér dette innlegget Link to post
Tarsis Svart 9.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2004 Ja, eg har ein slik bok, bestilte den hos Sabb. Har ikkje motoren lenger, det er ein motor med veldig dårlig rykte. Den er også brukt i Transit fram til 1978 eller 79 den er 2.4 liter og kaltes York motor. Seinare Transit motorer er på 2.5 liter, da heiter den FSD , større slaglengde men mange deler er like, f.eks passer Bowman eksos kjøler begge motorane. :tarsis Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 9.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2004 Har 850 sider maskin sammensettings beskrivelse, verksteds og vedlikeholds håndbok til alle "Detroit In line 71 Maskiner" på engelsk. Alt scannet, og satt i PDF V6 format, separert i kapittler (maskinbeskrivelse, luftintak, eksos, kjøle, drivverk, insprøyting, osv.) med full tekst søk aktivert. Ulempen er at det tilsvarer 32 MB.... Jeg kan sende 32 MB, men kan dere motta? Kan jo gjerne sende en CD hvis det er av interesse... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
runesh Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 ford manualer og brukerhåndbøker, pluss div. andre kan lastes ned i *.pdf format på sabb.no under "brukerstøtte". Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Ja, eg har ein slik bok, bestilte den hos Sabb. Har ikkje motoren lenger, det er ein motor med veldig dårlig rykte. Tja, svogeren min har arvet svigerfars Enes 25 fra 1981. Den har SABB Ford 54 hk som har passert over 3000 timer uten overhaling. Det er vel ikke dårlig i CR-teknikkens tidsalder. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
index Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Boken ligger her på baatplassen allerede! La den inn i dokumentarkivet for et par år siden. Selv har jeg nettopp skiftet ut min 54hk med en nyere FSD... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arnesen Svart 3.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2008 Hei Eg har ein SABB F DIESEL F4 frå 1977, og ser at fleire skriv at det er mykje delar som er like som på dei gamle Transit motorane. Kan nokon gå meir spesifikt innpå kva delar som er like? Motoren min har ikkje gått meir enn 40 timar etter overhaling hos sabben, men det er jo kjekt å vite i tilfelle noko skulle gå gale. Registeret, er det likt? Må skifte eit lager på eine strammehjulet. MVH Kim André Arnesen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.