SeaMaster175 Startet 14.August.2004 Link til dette innlegget Startet 14.August.2004 Hei! På vår FM fra 1956 så har vi en gammel zenithforgasser som ser og sannsynligvis er veldig sliten, etter mange år i samme båt. Denne forgasseren har vi hatt masse problemer med, og har nå tenkt til å se etter en som er litt nyere :flag: Jeg vet at det er kommet noen forgassere på markedet som heter Dellorto. Disse skal være veldig gode. Disse koster ca. 2500,-. Vil det lønne seg å kjøpe en Dellorto forgasser eller vil det lønne seg å kjøpe en brukt zenithforgasser til en litt billigere penge? Er veldig takknemlig for svar, fordi vi vil ha noen båtturer før sommeren er over... mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.August.2004 Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Hei, jeg kjenner ikke til de dellorto forgasserene men jeg har en Zenith forgasser som har stått på en 45 hk B18. den heter VN 34 tror jeg. den kan avhendes billig hvis den passer. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
SeaMaster175 Svart 14.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Hei, jeg kjenner ikke til de dellorto forgasserene men jeg har en Zenith forgasser som har stått på en 45 hk B18. den heter VN 34 tror jeg. den kan avhendes billig hvis den passer. Hei! Har du et bilde av forgasseren? Det er litt dumt å betale for den vis den ikke passer... mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.August.2004 Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Det er et på hjemmesiden til Majali, http://home.online.no/~eriheg/motor.cfm?Fu...Type=&pExPic=0; Kan ta fler bilder av forgasseren nå som den er demontert, hvis du er i tvil..... Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
SeaMaster175 Svart 14.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Det er et på hjemmesiden til Majali, http://home.online.no/~eriheg/motor.cfm?Fu...Type=&pExPic=0; Kan ta fler bilder av forgasseren nå som den er demontert, hvis du er i tvil..... Erik På bildet ser det ut som om den er ganske lik den vi har, men jeg vil gjerne ha noen fler bilder slik at jeg er sikker...(ovenfra, undenfra, og fra siden, ville ha vært fint...) mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.August.2004 Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Hei igjen, har sendt deg en e-mail... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
SeaMaster175 Svart 14.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 Takk for mailen, majali! Ser her, på bildene at det ikke er en slik forgasser vi har. Jeg tar heller ikke en sjanse på at den vil passe. Vi har også funnet ut at det ikke er sikkert at forgasseren er gåen, fordi det er vann i bensintanken.... Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.August.2004 Link til dette innlegget Svart 14.August.2004 ok... håper det det ordner seg da Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.