Harald- Startet 15.April.2010 Link til dette innlegget Startet 15.April.2010 Fann ett kort som jeg lurer på om jeg kan benytte. Er dette et NMEA RS-422 kort? Har problemer med å finne drivere. Finner ikke kortet på Crossair sine sider. Noen som har en ide for driver? PC'en finner kortet når jeg setter det inn, men ikke driver. Kortet har følgende data påskrevet: Klisterlapper som vist på bildet: Corsair PCI 4 P/N (1P) 50000506-02 REV:A S/N (S) V 914 04703 Eeprom har følgende data: PLX Technology PCI9052 46-1998 BH7855.1 Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 RS-422 har normalt 3 ledere, felles jord + send/receive. Men jeg har også sett "custom" plugger som denne, hvor det er ganske mange "kanaler" med inn/utganger. Sitér dette innlegget Link to post
Treskallen Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 (redigert) Sett kortet i maskinen, last ned denne : http://majorgeeks.com/download.php?det=3908,,, den vil si deg hva slags chip kortet har og hvor du finner driverene redigert skriveleif Redigert 15.April.2010 av Pappskallen (see edit history) Sitér dette innlegget Alle gode ting er tre Link to post
Harald- Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Har lastet ned programvaren, og den finner ut at dette er et "Simple communication Card" Dessverre ingen driver. Har også sett på Corsair sine sider uten hell. Har også en overgangsplugg fra porten i kortet, og til 4 seriell plugger. Om dette hører til kortet vet jeg ikke. Lurer på om dette kortet kommer fra en tape backup. I så fall, er dette serial kort? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Kommer det fra tape backup tviler jeg på at det er ett seriellt kort. Men send Corsair en mail og spør. Og de kan sikkert sende deg drivere også. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Treskallen Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Er nok et kort i denne familien du har : http://www.brainboxes.com/pci Sitér dette innlegget Alle gode ting er tre Link to post
880 Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 (redigert) Googlet litt på 50000506-02... Her finner du beskrivelsen. Red. litt kjapp her, beskrivelsen er for DB25.... Redigert 17.April.2010 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bartesam Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 (redigert) På denne linken kan du få opplysninger om kortet og kanskje drivere Redigert 17.April.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Harald- Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 På denne linken kan du få opplysninger om kortet og kanskje drivere Takker for info fra alle. Finner kortet, men ikke driver. Ser ut som der er noe for å konfigurere kortet. Etter hva jeg leser kan dette benyttes som et serialkort med 4 utganger. Overgangen har jeg allered fra 78 pins som står på kortet, til 4 9-pins seriellporter. Men driver er det ikke enkelt å finne. Siden det stod Crossair PCI 4 trodde jeg det var enkelt, men den gang ei. Noe annet som jeg ikke fikk med meg da jeg startet tråden var at det er innstemplet i printplata Digi International 1997. Rett under denne er der en klisterlapp som står følgende: 930955 55000781-02 REV B TEC 1299 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.