peterka Startet 15.April.2010 Link til dette innlegget Startet 15.April.2010 Eg har fått som oppgave i båtlaget å undersøke pris av bryggefendring. Eg ser at det er noko som heiter Parma Plast, men det er vel veldig dyrt? Bare meg så må eg nok ha noko slikt som 20 meter. Det er 17 båtplasser. 14 av dei må ha 20 meter slik som meg. 3 andre har noko større båter så dei må nok ha 30 meter. Da blir det nok ca 370-380 meter. Er det nokon som har løyst dette? Så eg slipper å surfe rundt på nett Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Jeg monterte Parma fendre på min båtplass for vel 5 år siden, og har ikke angret ett sekund siden. Har ikke hatt behov for å etterfylle luft ennå. Siden dere skal ha henimot 400 meter vil jeg tro at dere får et tilbud fra Parma. Jeg handlet direkte på fabrikken, de holder til på Sotra. Du finner brosjyre med prisliste her, men som sagt - ta kontakt med dem. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Framtia Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 er denne fendringen så god at du ikke henger ut vanlige fendre i tillegg? Hadde vært deilig å slippe denne jobben hver gang... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kjell E Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 (redigert) Eneste fendringen jeg bruker, ja. På grunn av flytelementene i enden av hver utrigger kunne jeg ikke feste disse fendrene der, men der har jeg hengt en vanlig fender vannrett på hver. De er der i fall jeg kommer borti på vei inn i eller ut av båsen. Mvh, Kjell Redigert 15.April.2010 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Roger jo Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Da blir det nok ca 370-380 meter. Er det nokon som har løyst dette? Så eg slipper å surfe rundt på nett Hva med brukte skipstrosser med diameter på ca.50mm og de er gratis. her er ny. http://giertsenservices.no/no/katalog/trosser_tauverk Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kjeles Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Du kan montere 3-5 hjul pr. båtplass av kompakt, myk plast (f.eks. denne typen) horisontalt slik: Med slike hjul ruller båten fint på plass. Fungerer som fenderer. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 16.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Det var mange gode forslag. Er det nokre fleire? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Eg bruker biltema fendere som er stripset fast... Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Østa Stålindustri leverer side- og baugfendre for båtplasser. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Kristina III Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Jeg kjøpte Parma fendere til min plass for et par år siden. De hadde jeg en sesong, så ble "hele beltet" solgt videre. Min erfaring var at plasten IKKE er myk nok. Kan ikke sammenlignes med en vanlig fender. Dessuten blir dette naturligvis fryktelig møkkete og fulle av salt og fugleskitt etter kort tid. Dersom beltet ikke vaskes grundig ganske ofte så lager det riper i gelcoaten. Et annet problem er at det er store mellomrom mellom hver seksjon. Fenderen sitter helt fast, skrudd inn i bryggen. Når jeg bakket inn skjedde det flere ganger at badeplattformen satte seg fast i Parma-fenderne når vinkelen ble for skrå. Konklusjon: Jeg kan ikke se at dette er verd pengene. Mye bedre med løse fendere. Mindre å vaske, enklere å skifte ut, rimeligere, sitter ikke fast når du bakker. Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Du kan montere 3-5 hjul pr. båtplass av kompakt, myk plast Det der så knallsmart ut. ikke sett før. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Korleis fester du hjula da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.