HelgeO Startet 16.April.2010 Link til dette innlegget Startet 16.April.2010 (redigert) Da er båten på land for vårpuss. Har Volvo Penta D-3 med DP-S Duoprop drev. Lakken på den bakerste propellen er delvis flasset av. Den fremre ser fin ut. Bør jeg pusse av all lakken på den som har begynt å flasse? Og bør jeg i såfall lakke den opp igjen? Tenkte i utgangspunktet å slipe den glatt og spraye et par strøk med Jotun Vinyl Primer og et par strøk med Aqualine Spray. Tenkte å bruke samme stoff på resten av hekkagregatet samt på trim flapsene. Høres dette ut som en fornuftig løsning? Helge -- Finnmaster 6800 WA Redigert 16.April.2010 av HelgeO (see edit history) Sitér dette innlegget Helge O Link to post
HelgeO Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Tilleggsspørsmål: Hvordan får jeg av den innerste propellen? Helge Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Fjellbonden Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Skru av propellmutteren med spesialverktøyet og napp den av. Gjengene går den "riktige" veien. Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Akkurat, har ikke det spesialverktøyet. Men man kan kanskje klare å lage seg et. Evt finne noen som har. Eller er dette noe man får kjøpt i hvilken som helst båtforretning? Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Fjellbonden Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Det følger med alle nye drev, og skal helst ligge i båten ved videresalg. Tipper de fleste VP-forhandlere har dette. Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 (redigert) Takk for svar. Tror jammen jeg må stikke ned i båten å se om jeg finner et slikt verktøy. Kan godt være at jeg har det uten å være klar over det Er første gang jeg tar vårpussen selv på denne båten. Redigert 17.April.2010 av HelgeO (see edit history) Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.