Christian_V Startet 16.April.2010 Link til dette innlegget Startet 16.April.2010 Hei, Etter alt å dømme kjøper jeg min første Draco til neste helg. Har kommet over noe som virker som et meget godt kjøp. Etter min jakt på Draco 20-23, har det vært mange motoralternativer, men i den jeg kjøper sitter det en Volvo Penta 145aq med VP 290 drev. I dag kjører jeg en Yamarin med 100 hk Yamaha, og det som kan bli litt spennende er forbruket på Draco. Jeg har spurt alle selgere jeg har vært i kontakt med om disse har registrert forbrukstall, spesielt i marsj- og toppfart, men ingen har kunne kommet med erfaringstall. Jeg har også prøvd å søke her på forumet, men uten særlig hell vedrørende forbruk. Så, dersom noen kan fortelle meg hva jeg har i vente mht drivstofforbruk hadde jeg blitt veldig glad. PS. Jeg satser på å få trukket om seter i båten, og om noen kjenner til dyktige fagfolk i Bergensområdet, så hadde jeg satt pris på tips. mvh Christian Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Kjenner ikke spesifikk denne motoren, men visst den er på rundt 140 hk, og min antagelse om at disse var rimelig tørste tror jeg nok du kan regne med ett forbruk på fullt rundt 45 liter i timen og kanskje 20-30% mindre på alrait marsjfart. (30 liter i timen) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Har en 3,0l 140 hk omc motor i en 19 fots Bayliner som stort sett er samme steinalderteknologi som 145aq. Min båt går 30 knop for fullt. Med en marsfart på ca 23 knop så bruker den ca 22-23 l i timen. Kjører du full pupp så vil jeg tro den vil ha over 35 l pr time. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Bearded Beast Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 etter tall eg har sett så kan det være opp mot 40 l/t på full sugen og 20-25 på cruisern. som forøvrig er påtakelig mindre enn en topp moderne påhengsmotor med samme effekt så at desse skal være så tørste er nå diskuterbart. Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 16.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Takk for svar. Hvor finner man slik informasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.