Rikosjett Startet 16.April.2010 Link til dette innlegget Startet 16.April.2010 Fylte på ny Quicksilver High Performance Girolje i Mai 2009, da jeg tok opp båten i Oktober sjekket jeg den. Den var da like fin som da jeg fylte på. Må jeg skifte før utsett i år? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 (redigert) Skal du følge boka så inngår antagelig et olje skift i året... men.. Hvor gammel er motoren ??, har du fremdeles garanti på motoren ville jeg ha byttet olje.. Ellers.. hvor mange timer har du kjørt på olja ??, hadde du en "god" norsk sommer så holder det antagelig med å sjekke olja.. Sett motoren i sola for å varme opp olja litt. Skru ut nedre plugg og tapp ut litt av olja, se etter vann og metall spon ( ha litt olje på fingrene og kjenn etter spon ).. Ser det bra ut ... fyll opp til korrekt nivå med litt ny olje. Skru inn igjen pluggene/skruene med NYE pakninger.. Arne Kjetil Redigert 16.April.2010 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Rikosjett Svart 16.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 motorn er 1995 og kjørte gjennom ca 300 liter bensin i sommer. Oljen var like grønn og ren som da jeg hadde den på Bruker Loctite gjengetetning på skruene Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Loctite? Jeg har i alle år bare brukt disse runde pakningene man legger mellom bolt og girhus. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Hvor mye koster en liter girolje, og hva koster det, eventuelt, å feilaktig spare dette beløpet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gromling70 Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Jeg brukte 3 flasker av biltema's girolje. 3x59,90kr= ca.180kr Pumpe som passer flaskene: 39,90kr Nye skruer og pakninger: usikker på pris, ca. 100kr total: ca. 320kr går vel kanskje litt mer girolje på en 130hk. Min er 70hk. Det er jo ikke allverdens arbeid heller, så jeg ville skiftet giroljen. Kan være lurt å ha en slagskrutrekker om skruene sitter godt fast Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Selv kjøper (kjøpte) jeg girolje på fem-liters dunk fra Reginol for noen år siden og da tror jeg prisen var rundt 60 kr literen plus et par pakninger til 30 kroner så for rundt hundrelappen så skifter jeg girolje på en større motor. Verdt pengene etter mitt syn som en billig forsikring. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
snod Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Oljen var like grønn og ren som da jeg hadde den på Du kan ikke se at girolje er dårlig fra fargen.(med mindre den er grå da) Det er bare motoroljen som blir sotete. Hvis du skal ta den ut og vurdere den bør du kjenne på hvor tykk og feit den er) Hvis du vurderer gjenbruk pga økonomi, ville jeg heller vurdert uoriginal girolje til bil. F eks. fra Bltema. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 da blir det bytte med samma sorten :-) Lover Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.