Jori Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Marinedeler har alle de delene du trenger. (har jeg kjøpt fra i fjor) Skruvat har også byttesett til veldig god pris. (aner ikke noe om kvalitet) Lagrene skal fettes inn ja, presse inn fett på gammelt mekanikervis, bruke håndflaten også trykke fettet inn og fra begge sider. Lagrene er lettest å få av på bed tradisjonell håndpresse, men har du sikkert funnet ut allerede? Når det gjelder akslingen din, hvor har den tatt i? Sitter jo to lagre og to tettebelger på akslingen, så slitasjen er litt avhengig i forhold til disses plassering vil jeg si. Hvor dype er stripene? kun mikroskopisk? vanskelig å se ut fra bildet. Akslingen er dyr husker jeg riktig, så ville nok prøvd å redde den, lar det seg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Når det gjelder akslingen din, hvor har den tatt i? Sitter jo to lagre og to tettebelger på akslingen, så slitasjen er litt avhengig i forhold til disses plassering vil jeg si. Hvor dype er stripene? kun mikroskopisk? vanskelig å se ut fra bildet. Deler er kjøpt fra Skruva.og tilgang til presse er sikret :) Det simringen på sjøvannsiden som har laget disse sporene. Jeg kjenner de med neglen. Marinedeler har ny aksel til 500,- http://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1000035793 Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Havlengt Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 - Kjøp ny aksling når du først er I gang med pumpa... Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Støtter Havlengt siden det er der hvor ny tettering/simring skal sitte og prisen ikke er verre. Mye jobb, så kjedelig å måtte demontere alt for å bytte aksling skulle det ikke bli tett første gangen. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Sparer jo jobben med å ta lagrene av gammel aksel også. Så ja, jeg har også konkludert med å bytte. Kommer også til å sette inn en simring med rustfri fjær. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Polarbeer Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Har akkurat overhalt sjøvannspumpen min. Byttet simringer og o-ringer. Det sitter en liten o-ring også på akselen mellom simringene. Akselen og lagrene var like fine. Det jeg egentlig vil fram til er at det ikke er noen hokus pokus å gjøre denne jobben. Fort gjort. :) Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Har også gjort denne jobben, den gang jeg hadde disse motorene. Grei jobb, mye penger spart mtp Volvo verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.