Ibiza 1 Startet 17.April.2010 Del på Facebook Startet 17.April.2010 På coveret til havneboka står det at alle waypoints til havnene er tilgjengelig på havneboka.no. Det er de ikke. Er det noen som vet om det er lagt ut .csv fil eller lignende med waypoints til havnene et annet sted - eller for havneguidens havner for den saks skyld? Kunne tenke meg å få lagt de inn i plotteren, men det er litt mye manuelt arbeid om ikke en slik fil finnes. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Jeg unngår å navigere ukritisk etter waypoints som andre har laget. Og når man vil hente inn en hel liste fra nettet synes jeg det kan betegnes som ukritisk. Har riktignok syndet i min data-ungdom på dette område også ved å legge ut en slik liste selv Ellers har jeg nå min egen nettside hvor google og norske sjøkart kombineres og hvor jeg ved behov finner frem uten alt for mange feilkilder som papirkart, passer og hoderegning medfører: http://trikola.net/xanadu/xgmaps.php?nauti....6289&zf=13 - når jeg ikke bruker plotteren direkte da. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 På coveret til havneboka står det at alle waypoints til havnene er tilgjengelig på havneboka.no.. Hva skal en med havneboka når en har havneguiden Bergen - Danmark. http://www.havneguiden.no/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SveinHa Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Veldig enig med tankrgangen din trikola men det Ibiza 1 spør etter ser jeg godt poenget med. Et waypoint for hver enkelt havn vil kunne være VELDIG nyttig. Stedsnavn o.l. er ofte mangelvare i sjøkartene Jeg har selv lagt ut noen ruter på nett men ville aldri navigert etter andres ruter uten å ha finkjemmet dem selv. Dette både for å kvalitetssikre selve ruten men vel så viktig for å gjøre seg litt kjent i det aktuelle farvannet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Roger jo Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Jeg unngår å navigere ukritisk etter waypoints som andre har laget. Og når man vil hente inn en hel liste fra nettet synes jeg det kan betegnes som ukritisk. Har riktignok syndet i min data-ungdom på dette område også ved å legge ut en slik liste selv Fant feil i Gesthamnar gaiden. Helt enig, i 2006 la jeg opp en rute skulle til Hällevikstrand på N58.09.0 E11.25.0 Seilte dit N58.09.0 E11.25.0 men havnet i Stocken. Så sjekk posisjonene i eget kart. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ibiza 1 Svart 17.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2010 Ingen planer om å navigere 'ukritisk' etter disse punktene. Ved å legge inn punktene på plotteren vil det være enklere å se hvor omtrent det finnes gode uthavner og så navigere i den retning med alle hjelpemidler selvsagt. Å styre mot et waypoint på sjøen er galskap uansett hvem som har laget det. Jeg ville heller aldri finne på å stole på en rute laget av andre - men det var ikke meningen at det skulle være tema i denne tråden heller Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Fant feil i Gesthamnar gaiden. Helt enig, i 2006 la jeg opp en rute skulle til Hällevikstrand på N58.09.0 E11.25.0 Seilte dit N58.09.0 E11.25.0 men havnet i Stocken. lærde en gang av en dansk..."Wienerbrød-navigasjon" gå til det lokale bakeriet..o kjøp Wienerbrød, sen leser du på posen, hvor du er ! lurer forresten på om Stocken har noen butikk ?? da kan det bli svårt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.