batfersking Startet 17.April.2010 Link til dette innlegget Startet 17.April.2010 (redigert) Jeg vurderer å kjøpe en av disse båtene som bruktbåter. Hvilken bør jeg velge? Pluss for Bavaria: Penest design. God lagringsplass for både inneting og uteting (grill, kull, madrasser, vannleker, vannski etc.) Pluss for Skilsø: Best uteplass. 3 skikkelige kabiner. Sosialt med matlagingen ute. Usikker: Er det kvalitetsmessige forskjeller på sjøegenskapene på disse? Skilsø påstås å nesten ikke ha planingsterskel. Hvilke av disse er best i sjøen? Noen som har erfaringer og anbefalinger til meg? Redigert 17.April.2010 av batfersking (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 (redigert) Jeg har selv haft en 33 Arctic i tre år. Jeg var egentlig glad for den, men oplevede den som lille for en familie på fire på ferie. Desuden blev jeg aldrig venner med sø-egenskaberne. Min havde fast aksling og var en underlig halvplaner: Den har halvplanerens brændstofforbrug og helplanerens lidt anstrengende sø-egenskaber: Jeg oplevede megen "dunkning" i modsøer og meget våd sejlads i lavere hastigheder. Så når der var bølger, var det enten ubehagelig, hård sejlads eller bølger ind over vinduer og tagluger, hvilket heller ikke var sjovt. Det er tænkelig, at jeg bare ikke KUNNE sejle den godt nok, men det er den (større) båd jeg har haft med dårligst sejlegenskaber. Selv min Aquador 23 sejlede bedre og blødere i søen. 33 Sport fåes vist også med drev og der ved jeg ikke hvordan den går. Det er jo også et helt andet skrog. Ellers er dette at sammenligne med en anden tråd her (Bavaria vs. Windy): I mine øjne er forskellene mest tydelige på kvaliteten og indretningen. Jeg tror at de fleste vil opleve Bavariaen som mere rummelige og bedre udnyttet men at Skilsøen har bedre kvalitet i træarbejde og installationer. Andy Redigert 17.April.2010 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 (redigert) Som tidligere nevnt i andre tråder så er ikke dette min erfaring med Skilsø 33. De andre eiere jeg har snakket med betegner også båten til og være god i sjøen. Båtmagasinets test i Norge sa det samme. I 2008 kjørte vi strekningen Stavanger-Grebbestad med to små barn uten problemer og stiv kuling ved Ferder gikk helt greit. Dog skal farten tilpasses etter forholdene og båten trimmes riktig. Sport har mellomaksel (ved drev) og motoren flyttet en del frem, derfor kan det nok oppleves som at den har minimal planingsterskel. Hvis du har mulighet så be om prøveturer. Husk service kostnader ved to motorer og drev (fort 25.000). Redigert 18.April.2010 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.