Sjeldenutpå Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Eg stoler på andres ord, har ofte krevd forskudd ved forsendelse av ting. Andre stoler på meg, og betaler. Kommer du opp i større summer som ved denne båten, då er det bare å dra fram kontrakt, og avtale betalingsmåte. Annonsen hos meg hadde ikkje blitt merket med "solgt" før pengene var på konto. Dersom andre intressente henvender seg, så ringer eg kjøperen og varsler om hastig oppgjør. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Daffy Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Og det er nok riktig metode... Når jeg selger ting informerer jeg at jeg selger til første med pengene, å når en kjøper av en eller annen grunn vil kjøpe usett eller sier at han "skal ha den" så er det bare å komme med pengene(bank eller kontant). Informerer bestandig om at hvis noen andre kommer med penger først så selger jeg, å skulle pengene "stå fast" mellom banker, ja da fører jeg enkelt tilbake til vedkommende som ikke har tatt seg bryet med å ordne dokumentasjon på at pengene er underveis. Videre vil jeg også si at det er lite lurt for selgere å opptre slik som ovenfor båt1, for hvis det dreier seg om en avtale hvor kjøper skal ordne et evt lån og gjennstanden blir solgt i mellomtiden sitter kjøper igjen med utgifter på etablering av et lån. Var dette litt selvmotsigende eller? og BMP det kan nok være at det er sånn det skal være men når folk juger meg opp i tryne å sier at båten er min, så blir jeg forbanna Det er jeg enig i er dårlig gjort Hva gjelder av utalelser fra BMP og andre så er det sant tull at du ikke har handel før penger har skiftet hender, Men skriv en kontrakt der og da, legg inn dato for overtakelse samt når penger skal være overført kjøpers konto. Lykke til videre.Jeg sier at båten ikke er solgt før penger har skiftet hender. Ikke at man ikke har handel. Ellers skriver du jo også det som er viktig her. Skriv kontrakt der og da... Dersom mottakeren fikk pengene umiddelbart etter at beløpet ble lagt inn i nettbanken er har dere begge samme bank.Det trenger ikke være samme bank.I min nettbank kan jeg velge dette. Det er default at pengene legger seg i venter... Men jeg kan stille inn slik at de blir overført med en gang. DNB Nor. Er nok mange som ikke har gjort denne innstillingen. Ellers er bankremisse relativt trygt og greit. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Allan E Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Jeg hadde ALDRI skrevet under en kontrakt (når det er såpass mye penger) før jeg hadde fått trenkt meg om noen timer. Du kan nok gå glipp av en del gode kjøp med den innstillingen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 (redigert) Problemet og med muntlige "avtaler" er at det som sies kan oppfattes forskjelligt fra person til person. en mener det er en spikret avtale mens en annen mener det er en løs en. Klassisk sak dette her. Først må man bli enige -så må man bli enige om hva man er enige om. Basic i forhandlingslære. Naturligvis tris at du føer deg lurt. Jeg er så enkel at første mann som kommer med pengene skriver jeg kontrakt med. Enkelt og greit. Er lei av alle som skal kjøpe men som aldri dukker opp uten å si i fra. Dårlig folkeskikk rett og slett. Et salg finner sted når transaksjonen gjennomføres. Ingenting er avgjort før pengene har byttet eier. Slik er det i praksis. at juridisk teori er annerledes kan være. Husk at i en rettssak er en ting å ha rett - noe helt annet er å få rett. Redigert 17.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Kom en saga 27 tilsalgs på finn til 85.000,- idag. Kanskje noe å vurdere? Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Står 2 stk saga 27 akterkabin en til 100000 en til 105000 løp å kjøp nå Og med sjefs motoren Perkins 49Hk http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21850466 Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Og aluminiumsprofiler på vinduene er et stort pluss. Gummilistene morkner opp og du blir svart når du kommer bort i listene. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 skulle gjørne ha kjøpt den båten i dag jeg men den ligger jo langt til gokk så jeg får nok ikke denne Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Men hva er du ute etter da :båt1? Snekke fra 25 - 27 fot opp til 110.000,-? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
:båt1 Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 ja men du kan gjærne slenge på noen tusen til 140 000 tenker jeg jeg kan klare å prute meg ned fra Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 skulle gjørne ha kjøpt den båten i dag jeg men den ligger jo langt til gokk så jeg får nok ikke denne Gokk? Trondheim er ikke langt. Lei deg en lastebil å få den frakta ned for 10-15k. Da blir båten billigere enn den du mistet idag! Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Hadde dere signert en konrakt, eller gjort avtale pr. epost ?? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 vi hadde bare en muntlig avtale per telefon Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Lurer på hvem som våger og gå med over 100,000 kr. i kontanter nor de ser på båt Hva er problemet med det ? Skal en kjøpe en bil / båt som kanskje flere andre også går og lurer på fordi prisen i utgangspunktet var grei må en handle kjapt. Nytter ikke å suge på labben da. Sitér dette innlegget Link to post
flisa2 Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 (redigert) du burde sjøpt den med en gang vet du vel Redigert 18.April.2010 av flisa2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Hallo! det er vel "sikkert som banken". Selgeren kan jo sjekke sin konto også. Hvordan kommer du "rundt" følgende info fra banken? Vi gjør oppmerksom på at siste forfallskjøring er ca. klokken 12:20 på fredager. Ved registrering av regning etter dette klokkeslett, vil belastning først skje neste virkedag (mandag). Ingen betalinger blir behandlet i helger/helligdager. Da er det vel bare å slette oppdraget på egen pc når båt/bil er mottatt? Er det ikke også slik at betalingsoppdrag lagt inn etter et visst tidspunkt ca midt på (uke)dagen ikke blir effektuert før neste dag? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Double Weber Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Er det ikke noe som heter bankremisse? Et verdipapir som banken skriver ut på et bestemt beløp. Litt vanskelig å prute da, kan liksom ikke rive av litt av remissen... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Lykken VI Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 (redigert) Hvordan kommer du "rundt" følgende info fra banken? Vi gjør oppmerksom på at siste forfallskjøring er ca. klokken 12:20 på fredager. Ved registrering av regning etter dette klokkeslett, vil belastning først skje neste virkedag (mandag). Ingen betalinger blir behandlet i helger/helligdager. Da er det vel bare å slette oppdraget på egen pc når båt/bil er mottatt? Er det ikke noe som heter bankremisse?Et verdipapir som banken skriver ut på et bestemt beløp. Litt vanskelig å prute da, kan liksom ikke rive av litt av remissen... Se innlegg 64, 69,72 og 75 Til opplysning så ble overføringen vi gjorde utført på en søndag og da var pengene inn på selgers(min) Konto! Sjekk med banken du bruker om pengene blir "ingenmannsland" eller om du kan justere slik at det går på sekunder. Bankremise kan jo skrives ut på ett minimumsbeløp og man kan ha med resten i kontanter. Forstår det slik at du tenker å kjøpe en båt i prisklasse 80 til 140 lapper, skaff deg en remise på 80.000,- og ha med resten i cash, da. vedr transport i fra "gokk"(Trondheim) så kan det som tidligere tipset om her, også er båttransport med lasteskip også en mulighet. Selv leide jeg båthenger og lånte stor pickup og kjørte selv(båten veide 2,2 tonn), kostet meg ca 5 lapper. Hvis du klabber å venter, og ringer 27ganger til selger, så hadde jeg også solgt til en som kommer med beløpet og fullfører handelen. :wflag Redigert 18.April.2010 av Lykken V (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Mouche Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Se innlegg 64, 69,72 og 75 Hvilket av disse innleggene er svar på, eller løsningen på, det jeg har sitert "min" banks praksis i mitt forrige innlegg? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Jeg har ikke fulgt denne tråden så nøye, men èn ting er helt sikkert. INGEN penger blir overført via BBS i helgene Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Dieselboy Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 (redigert) Hvis du klabber å venter, og ringer 27ganger til selger, så hadde jeg også solgt til en som kommer med beløpet og fullfører handelen. :wflag Ville jo tro at med en slik kontakt med selger, viste at kjøper virkelig ville ha skuta!!!! Kunne jo hende at kjøper måtte han etpar dager på å ordne det finansielle... Redigert 18.April.2010 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 (redigert) jeg ringte han 27 ganger... Jeg har akkurat solgt båt, ny eier ringte meg en gang , kom og så på båten og vi skrev kontrakt, båten leverte jeg i går og kontrakten ble skrevet da de besiktiget båten for 2-3uker siden er det vel. Pengene er på konto mandag. Hadde han ringt 27 ganger til meg før kontrakt var skrevet så....... jeg skal være ærlig å si at jeg hadde vurdert å selge til en annen. Se ikke bort fra at selger tenker slik at ok , han ringer jo en "million" ganger, hva skjer når båten er solgt til han ? Jeg vil heller selge til en som spør, får svar,betaler og tar båten og ferdig med det. Bare kaster ut en liten tanke for diskusjonens del Redigert 18.April.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Luke Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Nei, du har ikke blitt lurt. Du har agert som en uerfaren båtkjøper. For meg er det nok å lese om pruting og ringt 27 ganger, så er inntrykket ganske klart. Selgers historie ville nok vært en helt annen. Følg rådene her, så går det nok bedre neste gang. For en selger er det salgsobjektet + medgått tid til salget som gir den totale salgssum. Så i praksis mener jeg at du som kjøper også bør "selge" deg selv, og det du selger er trygghet. Altså at du fremstår som en aktør som gir selger lite plunder før pengene er på labben. Jeg har sett flere annonser der selger skriver at "pratmakere kan ringe et annet sted". Ikke uten grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 (redigert) Det er fullt mulig å bruke nettbank til bindende betaling, selv i helgen. Jeg kan godt legge ut oppskriften på det her, for senere behov for båtplassens lesere? Redigert 18.April.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
logget av Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Jeg tror trådstarter har fått noen hint som gjør det enklere for ham å forstå at en god handel er god hvis begge parter er fornøyd. Å være misfornøyd med å ikke oppnå et kjøp er liksom litt underordnet, og man har uansett bidratt til at det ble slik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.