conrad1 Startet 17.April.2010 Link til dette innlegget Startet 17.April.2010 Noen som vet hvor man kan skaffe seg en slik tang som fester trykknappene på kalesjene? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Vet ikke hvor du får kjøpt tang til dette! Men i det trykknappsettet jeg kjøpte, hos lokal pusher, fulgte det med en slags dor samt anlegg for å "slå" de fast i pressenningen/kallesjen! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mewa 2 Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Hør med de som selger kalesjer når jeg kjøpte kalesje fra statene kom trykknapper og 2 kjefter til å sette på griptang for å klemme fast trykknappene i kalesjen. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Jeg kjøpte nettopp trykknapper til gardinene inne i båten. Dette kjøpte jeg i en vanlig "sy og broderi" butikk i Lillestrøm nært der jeg bor. Og det fulgte med slik dor som en slår sammen trykknappene med. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Clas Ohlson har trykknappsett også. Sitér dette innlegget Link to post
conrad1 Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Fant dor og mothold på Chlas Ohlsson , men ønsker meg ei tang. Tror det blir enklere. Har funnet en prymtang på nettet, men er usikker på om jeg kan bruke den på de trykknappene jeg har...... Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 En tang er vel grei om du skal plassere knappen i kant på kallesjen. Den er derimot ubrukelig om knappen skal plasseres litt "innpå" stoffet! Kjeften må jo kunne samle "overskuddsstoffet" før du får knipt! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mewa 2 Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Han skal fikse trykknappene i kalesjen å da blir det som jeg skriver om ,du skal ikke feste de langt innpå mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Jeg har prøvd med tang tidligere og det ble ikke godt nok. Bruk doren som følger med da får du kraften som skal til for at det holder. Må nok av med kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Tar opp denne tråden igjen. Trenger prymtang til montering av trykknapper på ny kalesje. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Antilia Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Billa Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Takk, men jeg vet ikke om det er fullt så enkelt. Har vært innom Stoff og Stil og dama kunne fortelle at tanga passet kun til knapper som fulgte tanga. Med andre ord det egner seg ikke til kalesjeknapper. Har noen erfaring med tang til kalesjeknapp? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
NovaMan Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 (redigert) Jeg kjøpte en tang her: http://www.ironwoodpacific.com/store/products/502/Snap-Setter-Locking-Plier-Tool Den har jeg hatt liggende i flere båter i mange år, og den har passet til alle knappene jeg har hatt behov for å feste. Mye krefter i denne tangen. Ser at du ikke bor så langt unna, så send meg en IM hvis du vil låne / teste den. Redigert 23.Mars.2017 av Nimbus HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Det er slik tang ja. Jeg låner den gjerne. Min båt ligger i Son, Søndre Brevik. Hvor ligger du? Jeg skal montere nytt foldetak. Det gamle er tatt av og det nye er ankommet fra England uten knapper. Knappene er tradisjonelle 15 mm hode og 13 mm bakstykke. Vinyltaket må festes særdeles nøyaktig for å unngå skrukker og folder. Knappene skal inn i enden på de tverrgående profilene. Bakstykke på knappen kan brukes om og er på plass. Jeg må montere og justere duken presist før jeg presser knappene gjennom duken som siste steg. Kan derfor ikke bruke hammer. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Johannes Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Kan anbefale tang fra Hoover, om du skulle finne på å kjøpe en. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.