Sturee Startet 17.April.2010 Del på Facebook Startet 17.April.2010 (redigert) båten min har sprukket helt fremme i baugen i vinter, noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? har kjøpt vinkelsliper og polyester med matte. Bilder: fra utsiden: fra innsiden: Takker for alle svar Redigert 17.April.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Det kan vel godt hende at dette kun er sprekk i topcoat og gelcoat og at glassfiberen er hel. Det finner du ut når du begynner å slipe. Det er vel bare å slipe bort til sprekken er borte. Dersom den går helt igjennom så blir det nok ganske mange lag med glassfiber, men det er jo rlativt fort gjort å fikse... Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 17.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2010 Går rett igjennom, enkelt, ikke dobbelt skrog. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 Har den fløyet med vinden og bråstoppet Her er det vel å gå i gang med sliping og plastring ja, innvendig er det jo ikke så nøye med finnish ettersom den er ru der fra før. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 1.bruk vinkelsliper med grovt pusseskive for rasping, rasp ned til "fersk " uskadd glassfibermatte på begge sider, yttersiden kan taes mindre siden den er visuell 2. smør på polyester og legg på ny matte på skadested og dynk dette i polyester. dette gjøres til ønskelig tykkelse . glattslip utenpå til skrog er javnt og legg på ny gelcoat. inni slipes det til "fin" overflate etter eget ønske og legg på lakk. NB! viktig å frese ned til frisk glassfibermatte så ny matte og polyester har noe å feste i. gjorde for dårligt grunnarbeide tidligere på en båt, endte med løs dørk og stoler etter er vannvittigt hopp. Fikset dette grundigt senere og lekte meg med høye lange svev uten problemer videre. Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 17.April.2010 Del på Facebook Svart 17.April.2010 det er bare å slipe og støpe i vei, bare pass på å dytt godt på glasfibermatten med en så du får ut all luften (eller ein aluminiumsrulle som du får kjøpt på biltema) og vask med aceton så det er kikkelig reint før du støper.. har sjølv støpt ein del hadde sprekk i bunnen i uttaskroget på ein gh. måtte dele skroget for å ¨få det kikkelig tett og sterkt.har hatt mye støping å gjøre.det har alt holdt fast og det eneste eg har gjort er å slipe godt vaske med aceton og dyttet luften godt ut. lykke til hilsen suzumer 290 Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Mye god Kompositt kompetanse her inne. Hvordan klarte du å få en sånn sprekk? Det skal mye til. Noen som vet hvor en får tak i Aceton > 1l. Lageret mitt fra da jeg jobbet med kompositt er tomt. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Har vel det i fargehandel, det får jeg min i 1 liters bokser. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Ofte er Aceton gjemt bort slik at du må spør etter det (i likhet med rødsprit). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.