Jump to content

Sjømann22, Navn forslag?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Må ærlig innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, så ha meg unnskyldt hvis jeg kommer med forslag som allerede er gitt deg. Men siden du har gjort så mye med den båten (har fulgt noen tråder) tror jeg at en navn som "Velgjort" kunne passet den bra. "Selvgjort" vil den jo aldri bli siden det er sjømann, uansett hvor mye du har restaurert og byttet ut.

Takk for rettelsen kapteinfredrik... men det kunne jeg ikke foreslå da det er dette jeg kaller kjærringa når jeg har gjort noe galt, å skal ha ho blid igjen... :boxing:

Navn ja... hva med å oversette sjøman til f.eks

Estonian: Madrus

Kinesisk: 水手

Fillipinsk: Marino

Vietnamesisk: hải quân

Islandsk: sjómaður

Har du lån på båten kan du kalle den bankensin

• 2 uker senere...

Useriøse forslag: "M/B mann over bord", "M/B gul båt", "M/B Gjeld", M/B Overtid, "M/B Separasjon", M/B Særeie".

Seriøse forslag: " M/B Hauk", "M/B Seier", "M/B Eureka" sistnevnte kommer av "eureka! eureka! kommer av Arkimedes lov.. -når en gjenstand senkes i vann etc..

Min båt heter Eureka, og du skal aller nådigst få bruke dette navnet, har brukt lang tid på å finne dette :) ,siden du har gjort en slik framifrå jobb med båten din. Etter hva jeg vet er det kun 7-8 båter registrert i norge med dette navnet, men jeg har aldri sett noen andre med navnet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...