ovelaur Startet 17.April.2010 Link til dette innlegget Startet 17.April.2010 Hei Har kjøpt en brukt Raymarine AIS250 som har innebygget NMEA multiplexer på 33.8 og 4.8 kb/s. Jeg har to Raymarine E80 i båten, samt VHF, radar, autopilot og tridata. Det er ingen tegninger med båten som viser hvordan det originale er koblet opp mot hverandre, og nesten umulig å finne ut av. Men de to E80 display er koblet gjennom patcheboks til hverandre. Radar er koblet til E80 inne i båten. NMEA plugg på begge E80 er ubrukt, mens Seatalk er i bruk på begge skjermene. Jeg prøver å lese bruksanvisningen, men blir ikke helt klok på den. Det står at Seatalk utstyr må kobles til Master E80. Men kan jeg koble AIS til NMEA kontakt på slave E80 og likevel få alle AIS data inn på master E80? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Jeg mener du kan kople opp AIS signal til den ene E80'en og få signalet videresendt til den andre E80'en. Det står noe om dette i installasjonsmanualen, side 48 Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
ovelaur Svart 17.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Tusen takk! Jeg tolker dette likt som deg. Men jeg hadde jo ikke lest hele manualen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.