Jump to content

fastrustet vp md2


pelle snar

Recommended Posts

Når du først skrur på motoren, vil jeg anbefale deg å skru av lokkene over ventilløfterne (en bolt på toppen oppå hvert lokk) - slik at du kan inspisere disse også. (ingen pakning der). Da kan du både se at stengene ser bra ut (ikke bøyd), samt se om hvordan oljen er (til en viss grad). - På min motor var oljen grå og veldig "vannig", og det stemte med at jeg til slutt fant at topp pakningen på den ene toppen var gåen.

 

Det finnes noen greie manualer til MD2 og MD17 (som er relativt lik) på nettet. Jeg har linket til dem i noen tråder her (det har andre også gjort), men jeg husker ikke lenger linkene...

 

Sjekk også eksosmanifolden. Den er en svakhet på denne motoren. Ruster i stykker i underkant. Greit å sjekke.

 

Dersom du trenger deler til motoren har de i alle fall en del på Sylinderservice Kristiansand.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post

Takk for tips. Olja var grå og mye rust ellers på motoren, så den blir skiftet. Har god erfaring med sabb diesel 8-10 fra min trebåtperiode på 80 tallet, og hadde ikke trengt noe større motor til mitt bruk. Men får vel mye jobb med innfesting og det er vel umulig å få kobla giret til funksjonelle hendler på dashbordet. Eller? Bra forum dette her!

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...