Miss Amalie Startet 18.April.2010 Link til dette innlegget Startet 18.April.2010 Det er fullt mulig å sikre seg at betalingen kommer, selv om du har solgt båt på søndag og kjøper vil bruke nettbank. Av diskusjonen i en annen tråd her, og erfaring med mange selgere/kjøpere, så vet jeg dette kan være et problem Løsningen er enkel: Nettbankbrukeren velger "mine sider", "kontoinnstillinger" og velger arkfane "regningsbetaling". Der klikker man på "alternativ løsning". •betalinger går ut av konto umiddelbart, og disponibel saldo på fra-konto oppdateres samtidig •ved betalinger til private mottakere i samme bank vil også saldo på til-konto oppdateres umiddelbart •bekreftede betalinger overføres til Utførte betalinger, og det er ingen mulighet for endring/sletting La bare kjøper vise deg betalingsoversikten. På "utførte betalinger" kan du se transaksjonen som ikke er reversibel. Kanskje noen vil trenge denne lille hjelpen? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Nonsense Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Takk for den, men jeg fant ikke tilsvarende i min bank, så det er mulig dette også er bankspesifikt. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Siden jeg jobber med den slags, så syntes jeg ikke det var riktig å drive reklame med banknavnet her. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Jeg hadde Sparebanken Øst tidligere, der gikk det på den måten du beskriver, de hadde forøvrig en fantastisk brukervennlig nettbank. Nå har jeg skiftet til Nordea og der tror jeg ikke jeg kan få til dette. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mouche Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 (redigert) Det ser ikke ut som om du jobber i Skandibanken Amalie 36 for der er ikke dette mulig etter hva jeg kan se. Når det er sagt så kjøpte og betalte jeg for en båt hos forhandler for et par år siden, og de hadde ikke noe problem med at jeg la inn betalingen i min bank via en pc på deres kontor, men jeg kunne ha stoppet betalingen etter at jeg hadde hentet båten. Redigert 18.April.2010 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Miss Amalie Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Nei, det er nok ikke Skandiabanken. Men nettbanken vår (ok, det er DnB NOR) gjør at folk kommer tilbake faktisk Er ikke redd for å si jeg er fornøyd med løsningene våre, og kjenner de godt. Har jobbet der i 27 år fy er jeg så gammel? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Gromling70 Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Når jeg kjøpte båt satt jeg nøyaktig beløp inn på en tom ekstrakonto i skandiabanken. Selger hadde heldigvis skandiabanken konto. Så gav jeg han rettighet til å disponere den kontoen. Han gikk inn på kontoen og overførte pengene til sin konto. Det skjedde umiddelbart. Deretter avsluttet jeg hans tilgang til min konto. Gikk veldig greit. Selger fikk pengene og jeg dro hjem med ny båt:-) Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Det må vel være tilstrekkelig å skrive i kontrakten noe sånt som "betaling skjer ved overførsel av beløp fra kontonr. x til kontonr. y den xx/yy/zzzz" ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.